A sikersportágaknak és a hatékony kommunikációs erővel rendelkező csapatoknak, kluboknak nem kell aggódniuk: a szponzorok szívesebben veszik szárnyaik alá azokat, akik biztos megtérülést jelentenek. A vállalatok hangsúlyozzák, a hosszú távú szponzori szerződéseket nem bontják fel, újakat viszont biztosan nem vesznek fel a 2009-es listára. A kommunikációra költött összeget szintén visszafogják.
Az ING csoport a közelmúltban jelentette be, hogy a Renault Forma–1-es csapattal kötött – 2007-től 2009-ig érvényes – hároméves szerződését az idei szezon után nem hosszabbítja meg, és a szezon végén kilép a Forma–1-ből. A pénzügyi konszern döntése nemcsak a Renault csapatot érintette kedvezőtlenül, hiszen az ING egyben az ausztrál, a belga, a Török és a Magyar Nagydíj főszponzora is.
A pénzügyi óriás három éve kötött megállapodást az istállóval, és azóta évente mintegy 86 millió dollárt áldozott a sportágra. Ha a támogatási összegeken nem is, annak kommunikációján több cég is spórol. Nem véletlenül: szinte biztos, hogy a népszerűsítésre fordított kampány jóval meghaladja a szponzorációra költött összeget. Íratlan szabály, hogy minden támogatásra szánt egy forint mellett 2-3 forintot reklámra kell költeni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.