BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarország problémája: "sok a duma, kevés a teljesítmény"

„Magyarországon alapvetően két komoly menedzsment probléma van. Sok a duma, kevés a teljesítmény, illetve állandóan azt hajtogatják, hogy mivel ez az ország más, ezért itt másként kell megoldani a problémákat. Mindez egészen addig tart, amíg égni nem kezd a ház” – ezt a kritikát egy brit menedzser mondta a magyarországi vezetőkről.

Nem ez az egyetlen kritika, amivel a hazai gazdasági szereplőket illették, legalábbis ez derült ki a Target Nemzetközi Személyzeti Tanácsadó Csoport és a Henley Business School által végzett kutatásból. Az elemzés hat közép-kelet-európai országra terjedt ki: Magyarországon kívül Bulgária, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Románia és Szlovákia menedzsmentjét vizsgálták, összesen 1000 expatrióta (külföldön élő és munkát végző menedzser) és 270 helyi vezető válaszolt a kérdésekre.

Ha kíváncsi, hogy milyenek a közép-kelet-európai menedzserek, köztük a magyar vezetők, akkor lapozzon a csütörtöki Világgazdaság 12. oldalára.

A cikkből kiderül majd, hogy milyen vezetők lesznek képesek kilábalni a válságból, s az is, mennyire inog a menedzserek széke.

Addig is álljon itt egy másik kritika, amellyel egy amerikai vezető illette magyar társait: „Csak akkor hívnak vissza vagy válaszolnak egy e-mailre, ha nekik fontos. Még ha meg is ígérik, hogy vissza fognak hívni, vagy e-mailt küldenek, azt általában nem tartják be.”

A külföldi menedzserek alapvetően egyetértenek a következőkben (zárójelben azon válaszadók aránya, akik az adott kijelentéssel egyetértenek, vagy határozottan egyetértenek):

  • A külföldiek szívesen dolgoznak / élnek közép-kelet-európai országban (88% / 89%)
  • Az üzleti környezet rendkívül aktív és dinamikus (72%)
  • A helyi vezetők keményen dolgoznak ezekben az országokban (65%)
  • A nők itt általában jobb vezetők, mint a férfiak (65%)
  • Néhány lényeges kritikai ponton is egyetértenek, különösen a következőkben:

  • Rendkívül nehéz jó vezetőt találni (81%)
  • A vállalkozások és menedzsereik nem ügyfélközpontúak (80%)
  • A vállalkozások általában nem jól szervezettek és nem hatékonyak (79%)
  • A bürokrácia / korrupció komolyan akadályozza a jó üzleti teljesítményt a közép-kelet-európai régióban (78% / 62%)
  • Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.