Nem ez az egyetlen kritika, amivel a hazai gazdasági szereplőket illették, legalábbis ez derült ki a Target Nemzetközi Személyzeti Tanácsadó Csoport és a Henley Business School által végzett kutatásból. Az elemzés hat közép-kelet-európai országra terjedt ki: Magyarországon kívül Bulgária, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Románia és Szlovákia menedzsmentjét vizsgálták, összesen 1000 expatrióta (külföldön élő és munkát végző menedzser) és 270 helyi vezető válaszolt a kérdésekre.
Ha kíváncsi, hogy milyenek a közép-kelet-európai menedzserek, köztük a magyar vezetők, akkor lapozzon a csütörtöki Világgazdaság 12. oldalára.
A cikkből kiderül majd, hogy milyen vezetők lesznek képesek kilábalni a válságból, s az is, mennyire inog a menedzserek széke.
Addig is álljon itt egy másik kritika, amellyel egy amerikai vezető illette magyar társait: „Csak akkor hívnak vissza vagy válaszolnak egy e-mailre, ha nekik fontos. Még ha meg is ígérik, hogy vissza fognak hívni, vagy e-mailt küldenek, azt általában nem tartják be.”
A külföldi menedzserek alapvetően egyetértenek a következőkben (zárójelben azon válaszadók aránya, akik az adott kijelentéssel egyetértenek, vagy határozottan egyetértenek):
Néhány lényeges kritikai ponton is egyetértenek, különösen a következőkben:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.