„A jelenlegi recesszióval a háttérben, amely már a barkács szektort is elérte, tevékenységünk határozott átmeneti lelassulására készülünk” – mondta Wolfgang Werner, a Praktiker AG igazgatótanácsának elnöke a Frankfurtban tartott éves sajtótájékoztatón. A 2008-as pénzügyi év „összességében jó év volt” – hangsúlyozta Werner, amikor ismertette az összevont pénzügyi beszámolót.
A Praktiker csoport a cég történetének eddigi legnagyobb működési eredményét érte el, ami 129,1 millió euró, az EBITA az előző évi szintet 11,3 százalékkal múlta felül (116 millió euró). A németországi és a nemzetközi üzleti tevékenysége egyaránt hozzájárult a működési eredmény növekedéséhez.
Az átváltási arányok módosulása befolyásolta a forgalmi adatokat is. Összességében a Praktiker csoport forgalma az elmúlt pénzügyi évben 3,907 milliárd euró volt, ami 1 százalékkal kevesebb, mint a 2007-es rekord évben (3,945 milliárd euró). A nemzetközi üzletmenetben a forgalom 14,6 százalékkal emelkedett, ezzel elérte a 1,241 milliárd eurót, ami az előző évhez képest 0,5 százalékos csökkenésnek felel meg.
A Praktiker csoport forgalmát 2008-ban két tényező is nagymértékben befolyásolta. Németországban a Praktiker márka marketingstratégiájának újragondolása, ami együtt járt azzal, hogy a 20 százalékos leértékeléseket közel a felére csökkentették, a forgalom volumen csökkenéséhez vezetett, ami a nyereségességet nem befolyásolta. A nemzetközi üzletmenetben a forgalom növekedése kizárólag a terjeszkedésnek tulajdonítható.
A 2008-as pénzügyi évben a Praktiker 436 áruházat üzemeltetett 9 országban. A nemzetközi expanziós ráta enyhén csökkent, 13 új üzlet nyílt. A terjeszkedés Romániában koncentrálódott, ahol tavaly 5 új áruház nyílt. Ezen kívül 2-2 Ukrajnában és Magyarországon, illetve 1-1 Lengyelországban, Törökországban, Bulgáriában és Görögországban nyílt. Ez expanzió eredményeként a Praktiker csoport alkalmazottainak a száma határozottan növekedett az elmúlt évben. 2008 végén 29.816 fő dolgozott a Praktiker csoportnál, ez az előző évihez képest 2,5 százalékos növekedést jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.