A világcég ugyanis egyes termékeiről, azok hatásáról megtévesztésre alkalmas állításokat tett közzé. Így a versenyfelügyeleti vizsgálat során kiderült, hogy a társaság különböző termékei - köztük testápoló, hasfeszesítő zselé, színvédő balzsam, hajápoló mixtura, stb. - nem váltják be a reklámokban hangoztatott, esetenként fogyasztói tesztekkel alátámasztott ígéreteket.
A GVH ''rámutatott: különösen alkalmas a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására az olyan magatartás, amikor a vállalkozás a tesztben résztvevő fogyasztók szubjektív értékelését szerepelteti a reklámban, miközben az objektív hatékonysági eredmények kedvezőtlenebbek, mint a szubjektív hatékonysági eredmények.
A GVH szerint a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy reklámja ne tartalmazzon egymással összhangban nem lévő közléseket, mint azt az elmarasztalt cég tette.
A versenyhatóság súlyosító körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a piac jelentős szereplője, több termékét hirdette megtévesztő módon, a jogsértés pedig igen intenzív reklámtevékenység révén valósult meg. A megtévesztő reklámok több hónapig elérhetőek voltak és jelentős számú fogyasztóhoz juthattak el. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a L`Oréal egyes jogsértőnek minősülő kijelentéseit még az eljárás befejezése előtt önként módosította.
"A GVH a L`Oreal egyes, 2007-ben folyt reklámkampányai miatt szabott ki bírságot. A reklámok tartalma jóhiszemű volt. A L`Oreal időközben a GVH elvárásainak megfelelően részben módosította és részben beszüntette a szóban forgó hirdetéséket. A társaság megerősíti, hogy termékeinek tulajdonságait pontosan mutatja be a fogyasztóknak" - reagált a határozatra lapunkhoz eljuttatott közleményében a cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.