Egyelőre úgy tűnik, igazuk van, a régiónkba eddig betelepült autókonszerneket ugyanis most újabb beruházók követhetik. Ugyanakkor a keletre települt társaságokat is érinti a válság, mindenhol bérbefagyasztással, elbocsátásokkal vagy rövidített műszakkal igyekeznek átvészelni a kereslet zuhanását a nemzetközi cégek. Számítások szerint az idén jó negyedével eshet a termelés a régióban, de a kis és gazdaságos autók gyártóit mégis kisebb mértékben érinti a szektor zsugorodása.
A térség attraktivitását nemcsak az adja, hogy olcsóbb a személygépkocsik előállítása, hanem az is, hogy jellemzően a kisautók gyártása települt át a régióba az utóbbi években, és ezek kereslete a magasabb kategóriájú járműveknél kisebb mértékben esik vissza. A folyamatot segítik a nyugat-európai kormányok autócserét ösztönző programjai, amelyek keretében támogatás fejében kisebb és olcsóbb autókra cserélhetik öregebb járműveiket a tulajdonosok.
A legutóbb bejelentett áttelepülők közül a Volkswagen (VW) döntötte el, hogy pozsonyi gyárába hozza új kis modelljének, az Upnak a gyártását. A beruházás várhatóan 300 millió euróba kerül a wolfsburgi központnak, de ezzel 30 százalékkal növeli a termelését az egyébként Szlovákiában már jelen lévő VW. A tervek szerint három év múlva 300 ezer jármű gurul le a pozsonyi futószalagról, a társaság reményei szerint akkor legfeljebb már csak a válság utózöngéit érezzük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.