A Tesco várhatóan 3 milliárd fontos profitot jelent, ez öt százalékos növekedés a továbbra is piacvezető brit diszkont áruházlánc számára. A vállalat hazai pályán megérezte a riválisok, az Aldi és a Lidl szorítását, ezért vezette be múlt szeptemberben "diszkont" termékeit.
Nem tudni, hogy a szigetországban mekkora eredményét hozott a termékcsalád, de az biztos, hogy Közép-Európában – elsősorban a fő piacnak számító Lengyelországban – az akciók beváltak – írja a The Times.
Az Európai diszkont központjának számító Lengyelországban a Tesco piacot szerzett a portugál tulajdonú Biedronka elől és legfőbb riválisa a hozzá hasonlóan 6 százalékos részesedést birtokló Lidl.
A lengyel áruházakat irányító Ryszard Tomaszewski elmondása szerint a sikert az erőteljes árcsökkentésnek köszönhetik.
A Tesco kiválasztotta a riválisok legkelendőbb termékeit, majd a skála felét tíz százalékkal alacsonyabb áron kezdték forgalmazni saját üzleteikben. Tomaszewski szerint ez ugyan jelentős költséggel járt, de négy hónap alatt mintegy 40 százalékos forgalomnövekedést hozott.
Az "Európa többi részéhez" tartozó országokban (Magyarország, Lengyelország, Törökország, Csehország, Szlovákia) a bevétel egy év alatt 35 százalékkal növekedett, a Tesco pedig várhatóan hangsúlyozza majd, hogy Közép-Európa a növekedésének fő forrása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.