BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt a vége a 4-es metrónak? Vinnék haza a fúrópajzsot!

Keddi levelében a 4-es metró alagútját fúró Bamco konzorcium értesítette a BKV-t, hogy hivatalosan is felfüggeszti az építkezést

A szerződésbontás előtti utolsó szakaszába érkezett a metróvita az alagútfúró Bamco és a BKV között: a kivitelező cég keddi levelében hivatalosan is felfüggesztette a munkát. Bejelentették, hogy nem mennek tovább a fúrópajzzsal, mert azt olcsóbb és könnyebb a jelenlegi helyéről, a Gellért téri állomásról kiemelni, mint a Duna alól - tudta meg az Index.

Keddi levelében a 4-es metró alagútját fúró Bamco konzorcium értesítette a BKV-t, hogy hivatalosan is felfüggeszti az építkezést, mert nem látja biztosítottnak, hogy a megrendelő ki tudja fizetni őt. Ezt arra alapozza, hogy a fővárosi önkormányzatnak nincs még mindig elfogadott költségvetése és az ország hitelminősítése is romlott.

A munka felfüggesztése a szerződésben foglalt szerződésbontási folyamat utolsó állomása, ezt a szerződés szerint be kell jelentenie annak a félnek, aki szakítani akar. A Bamco most arra hivatkozik, hogy a múlt héten fedezetigazolást kértek a BKV-tól, hogy van-e pénz a finanszírozásra, ám azt nem kapták meg.

Az értesítés szerint azért kell most, a Gellért téri állomásnál megállni a pajzsoknak, mert ha továbbmennének, akkor nehezebb és költségesebb lenne kiemelni őket, azaz valójában a kárenyhítés miatt állnak le.

A Bamco mintegy 35 milliárd forintot követel a BKV-tól különböző túlmunkák és pluszköltségek miatt. Ezért március 17-én ultimátumot nyújtottak be a BKV-nak. A tárgyalások azóta is folynak, de sem a BKV vezetése, sem a DBR Metró Projektigazgatóság nem tartja jogosnak a követelést.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.