A szakmai találkozón továbbá az angolszász és a finn felsőoktatás rendszerébe és módszertanába is bepillantást nyerhet a közönség. A számítások azt mutatják, hogy Magyarország kereskedelmi szálláshelyi vendégforgalma kétszámjegyű visszaesést mutat 2009-ben. A szállodaipar jövedelmezőségének csökkenéséhez a gazdasági válság hatásain túl ugyanakkor egyéb piaci tényezők is hozzájárultak, mint például az inflációs hatások, a munkabér és az élőmunka ráfordítások növekedése vagy az adóterhelés.
Többek között ezen változások hátteréről, valamint a 2008 végén jelentkező gazdasági-pénzügyi válság turisztikai szektorra gyakorolt hatásának további elemeiről lesz szó a Budapesti Gazdasági Főiskola által megrendezett 40 év a vendéglátás és a szállodaipar fejlődéséért című konferencián.
A szakmai fórum áttekintést ad tehát a magyarországi szállodaipar jelenlegi állapotáról, és bemutatásra kerül, milyen főbb hatások, tényezők következtében romlott a magyar turizmus nemzetközi versenyképessége. Megvizsgálja továbbá azt is, milyen szerepet játszik a vendéglátás a nemzeti turizmusstratégiában, a munkaerőpiac milyen elvárásokat támaszt a vendéglátás oktatásával kapcsolatban, de olyan aktuális kérdések is napirendre kerülnek, mint a dohányzás, az egészséges táplálkozás vagy az alkoholfogyasztás.
A BGF negyvenéves Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara által megrendezett eseményen számos szakember tart előadást, így többek között Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Tóbiás János, a Danubius Hotels Group általános vezérigazgató helyettese, Dr. Gundel János egyetemi magántanár, főiskolai docens, továbbá a Budapesti Gazdasági Főiskola és a Magyar Nemzeti Gasztronómia szövetség jeles képviselői. A konferencián továbbá az angolszász és a finn felsőoktatás rendszerébe és módszertanába is bepillantást nyerhet a közönség, tájékoztat Dr. Zimányi Krisztina, a kar dékánja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.