"Ez a dinamikus növekedés nemcsak a plazma és LCD tévék iránti kereslet természetes növekedésének köszönhető, hanem a labdarúgó EB-nek és a nyári olimpiának is" - mondta a szakember hozzátéve, hogy sokan a két sportesemény miatt döntöttek úgy, hogy lecserélik hagyományos tévéjüket korszerűbb, nagyobb képernyőre.
Az idei évben - a gazdasági recesszió ellenére is - globális szinten körülbelül 16 százalékos növekedést várnak ez elemzők - ismertette a termékmenedzser. A teljes televízió piacnak mintegy 15 százaléka plazma, illetve 85 százaléka LCD tévékből tevődik össze.
Az LCD-k dominanciája annak tudható be, hogy az LCD tévéket sokkal többféle és kisebb méretekben is gyártják, amelyek így olcsóbbak is - vagyis a gyártók többet adnak el belőle. A Full HD felbontású panellel rendelkező televíziók értékesítése dinamikusan nő, 16 százalék körüli mértékben.
A Panasonic a síkképernyős tévék piacán 2007-ről 2008-ra növelni tudta részesedését 14,1 százalékra, és így a magyarországi piacon a harmadik. A plazma tévék esetében azonban a Panasonic uralja a piacot közel 50 százalékos részesedéssel. Müller Endre megjegyezte: 2009-ben a 2007-es adatokhoz viszonyítva a Panasonic felére csökkentette a plazma tévék energia- fogyasztását az újgenerációs plazma (NeoPDP FullHD) tévék esetében.
A Panasonic South-East Europe Kft. magyarországi forgalma 10 százalékkal nőtt tavaly 2007-hez képest. A balkáni országokban (Szerbia, Szlovénia, Bulgária, Horvátország, Bosznia Hercegovina) a bővülés 34 százalékos volt. A vállalat 1994-es megalapításakor a Panasonic Magyarország Kft. nevet viselte, amely 2007-ben módosult Panasonic South-East Europe Kft.-re (PSEE). A 103 munkatárssal dolgozó, 10 ország értékesítési feladatait ellátó regionális központ szórakoztatóelektronikai és irodatechnikai termékek forgalmazásával foglalkozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.