Az elektronikai és háztartási gépeket forgalmazó lánc nyolcéves fennállása legjobb eredményét érte el 2008-ban, pedig a múlt év korántsem volt könnyű. A magyar piacon a konyhai-fürdőszobai berendezések, a fehéráruk értékben mért forgalma 10,3, a darabszám pedig 9,4 százalékkal csökkent, míg a szórakoztatóelektronikai „barnaárukból” 11,6 százalékkal kelt el kevesebb Magyarországon, és a kiskereskedelem árbevétele ebben a termékkörben 5,3 százalékkal szűkült – mondta el Rohrböck András, a Vöröskő Kft. ügyvezető igazgatója.
Igaz, a lapos tévék és a navigációs készülékek eladási darabszáma nőtt, ám ezek árszintje esett a legjobban, ugyanakkor a lapos tévék esetében már érezhetően lassul a forgalombővülés dinamikája, igaz, még mindig pozitív az egyenleg. Azt követően, hogy októberben csődbe ment az egy éve még 47 városban 70 üzletet működtető Elektropont, az Euronics azonnal felmérte, hol keletkezett ellátási vákuum, ezért az idén újjászervezi hálózatát.
Pontosabban a Vöröskő Kft. már tavaly megkezdte bolthálózatának optimalizálását: Pápán, Keszthelyen és Sopronban jobb piaci kondíciókkal költöztették új helyre a boltokat. Sok városban kereskedelmi szempontból elértéktelenedik a centrum, hiszen a vásárlók ott fordulnak meg nagyobb számban, ahol a közelmúltban új bevásárlóközpont, strip mall vagy hipermarket létesült. Ezért követni kell a vevőket: oda kell költöztetni az üzletet, ahol sokan járnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.