Minderre a Tópark beruházás területén találtak helyet., a mostani egyezséget a MÁV, a BKV, a Volánbusz, az ömnkormányzat, a közlekedési tárca és a Tópark Zrt. írta alá. Azt még nem döntötték el, hogy ki-milyen arányban fizesse az 5-10 milliárd forintra becsült beruházási költséget, de a pénz felét uniós forrásból akarják előteremteni.
A közeljövőben megkezdődhet a tényleges műszaki tartalom megtervezése, a kiviteli tervek elkészítése, a részletes megvalósíthatósági tanulmány és a támogatási kérelem előkészítése, valamint a támogatási kérelem benyújtása az Európai Unióhoz. A kivitelező, illetve az üzemeltető kiléte a későbbiek folyamán, tendereztetés útján dől el. Az építkezés a finanszírozásáról szóló egyezség aláírásától számítva várhatóan 1,5 évig tart.
Nyugat-Európában sokkal inkább preferált és elterjedt közlekedési formának számít a tömegközlekedés, aminek oka elsősorban a nagyvárosok közigazgatási határainak kitolódása, valamint célja a belváros szennyező személygépkocsi forgalomtól való tehermentesítése. A jól szervezett, és korszerű tömegközlekedés jóval gyorsabb és olcsóbb közlekedési megoldást kínál a lakosságnak. Törökbálint város közigazgatási programjának részeként régóta napirenden van az elővárosi közlekedés fejlesztésének kérdése, melynek kezdeményezése Turai István, Törökbálint polgármesterének nevéhez fűződik.
A Budaörsi kistérséghez tartozó Törökbálint, a budapesti agglomeráció részeként az M0, M1 és M7-es autópályák közelségét élvezve kiváló Infrastrukturális adottságokkal rendelkezik. Budapest elővárosi közlekedésének fejlesztése és az agglomeráció dinamikus fejlődése indokolta egy új közlekedési csomópont létesítését. A Budai Intermodális Központ, Törökbálint közigazgatási határain belül az M0-ás autópálya és a Budapest–Győr-Hegyeshalom vonal találkozásánál, a TóPARK ingatlan beruházás területén épül. Ez a helyszín már jelenleg is jól megközelíthető a Kosztolányi Dezső térről a 272-es BKV buszjárattal, valamint vonattal a Déli pályaudvarról, de további fejlesztésekre érett meg az idő.
Az intermodális központ a közlekedési modalitások csomópontját jelenti, a különböző közlekedési módok és eszközök kombinációját, mely az elővárosi tömegközlekedési szolgáltatás színvonalát növeli. Létesítésének átfogó célja egy hosszútávon fenntartható, versenyképes, környezetbarát, gyors és biztonságos közösségi közlekedés megteremtése és vonzóvá tétele. A komplex fejlesztés keretében olyan technikailag korszerű állomás létesül, ahol összekapcsolódik a kötött pályás közlekedés a közúti közlekedéssel, lerövidül az utazási idő, csökken a zajkibocsátás nagysága, javul a környezetminőség.
A vasút-üzemeltetés támogatása a kiszolgáló tevékenységek ellátásának optimalizálásával történik, a vasútállomásra történő helyi ráhordó közlekedési kapcsolatok elősegítésével, az autóbuszjáratok menetrendjének összehangolásával. A fejlesztés részét képezik a P+R (park and ride) parkolók létesítése, az állomáson megépülő B+R (bike and ride) kerékpártárolóval pedig a kerékpáros közlekedés lehetősége is megteremtődik.
Az esélyegyenlőségi előírásoknak megfelelően 2,5-3 méter széles peronok a mozgáskorlátozottak számára is biztonságos tömegközlekedést garantálnak majd, a fogadóterek esővédővel, padokkal, jegyautomatákkal, modern utastájékoztató rendszerekkel valamint szolgáltató egységekkel lesznek ellátva. A pályák rekonstrukciója nyomán a járműtelep korszerűsítése is tervben van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.