BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végre javulhat az elővárosi közlekedés! - Képek

Három év múlva már korszerű, intermodális közlekedési csomópontot vehetünk igénybe Törökbálinton. Összekapcsolják a vonatot, a buszokat, valamint autós és biciklis parkolókat építenek.

Minderre a Tópark beruházás területén találtak helyet., a mostani egyezséget a MÁV, a BKV, a Volánbusz, az ömnkormányzat, a közlekedési tárca és a Tópark Zrt. írta alá. Azt még nem döntötték el, hogy ki-milyen arányban fizesse az 5-10 milliárd forintra becsült beruházási költséget, de a  pénz felét uniós forrásból akarják előteremteni.

A közeljövőben megkezdődhet a tényleges műszaki tartalom megtervezése, a kiviteli tervek elkészítése, a részletes megvalósíthatósági tanulmány és a támogatási kérelem előkészítése, valamint a támogatási kérelem benyújtása az Európai Unióhoz. A kivitelező, illetve az üzemeltető kiléte a későbbiek folyamán, tendereztetés útján dől el. Az építkezés a finanszírozásáról szóló egyezség aláírásától számítva várhatóan 1,5 évig tart.

Nyugat-Európában sokkal inkább preferált és elterjedt közlekedési formának számít a tömegközlekedés, aminek oka elsősorban a nagyvárosok közigazgatási határainak kitolódása, valamint célja a belváros szennyező személygépkocsi forgalomtól való tehermentesítése. A jól szervezett, és korszerű tömegközlekedés jóval gyorsabb és olcsóbb közlekedési megoldást kínál a lakosságnak. Törökbálint város közigazgatási programjának részeként régóta napirenden van az elővárosi közlekedés fejlesztésének kérdése, melynek kezdeményezése Turai István, Törökbálint polgármesterének nevéhez fűződik.

A Budaörsi kistérséghez tartozó Törökbálint, a budapesti agglomeráció részeként az M0, M1 és M7-es autópályák közelségét élvezve kiváló Infrastrukturális adottságokkal rendelkezik. Budapest elővárosi közlekedésének fejlesztése és az agglomeráció dinamikus fejlődése indokolta egy új közlekedési csomópont létesítését. A Budai Intermodális Központ, Törökbálint közigazgatási határain belül az M0-ás autópálya és a Budapest–Győr-Hegyeshalom vonal találkozásánál, a TóPARK ingatlan beruházás területén épül. Ez a helyszín már jelenleg is jól megközelíthető a Kosztolányi Dezső térről a 272-es BKV buszjárattal, valamint vonattal a Déli pályaudvarról, de további fejlesztésekre érett meg az idő.

Az intermodális központ a közlekedési modalitások csomópontját jelenti, a különböző közlekedési módok és eszközök kombinációját, mely az elővárosi tömegközlekedési szolgáltatás színvonalát növeli. Létesítésének átfogó célja egy hosszútávon fenntartható, versenyképes, környezetbarát, gyors és biztonságos közösségi közlekedés megteremtése és vonzóvá tétele. A komplex fejlesztés keretében olyan technikailag korszerű állomás létesül, ahol összekapcsolódik a kötött pályás közlekedés a közúti közlekedéssel, lerövidül az utazási idő, csökken a zajkibocsátás nagysága, javul a környezetminőség.

A vasút-üzemeltetés támogatása a kiszolgáló tevékenységek ellátásának optimalizálásával történik, a vasútállomásra történő helyi ráhordó közlekedési kapcsolatok elősegítésével, az autóbuszjáratok menetrendjének összehangolásával. A fejlesztés részét képezik a P+R (park and ride) parkolók létesítése, az állomáson megépülő B+R (bike and ride) kerékpártárolóval pedig a kerékpáros közlekedés lehetősége is megteremtődik.

Az esélyegyenlőségi előírásoknak megfelelően 2,5-3 méter széles peronok a mozgáskorlátozottak számára is biztonságos tömegközlekedést garantálnak majd, a fogadóterek esővédővel, padokkal, jegyautomatákkal, modern utastájékoztató rendszerekkel valamint szolgáltató egységekkel lesznek ellátva. A pályák rekonstrukciója nyomán a járműtelep korszerűsítése is tervben van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.