BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A cigarettagyártók évtizedeken át hazudtak!

Egy amerikai szövetségi fellebbviteli bíróság pénteken megerősítette azt a 2006-os bírósági döntést, amely szerint a nagy cigarettagyártók évtizedeken át becsapták a közvéleményt a dohányzás egészségre káros hatásaival kapcsolatban.

Washington D.C. szövetségi fellebbviteli bírósága egyebek között megállapította: a gyártók - köztük a Philip Morris, a R.J. Reynolds Tobacco, a Lorillard és a British American Tobacco - hazudott, félrevezette a közvéleményt az eladások növelése érdekében, miközben tudták, hogy a termékek milyen veszélyesek.

A testület megerősítette azt a 2006-os rendelkezést, hogy a cégeknek meg kell változtatniuk reklámjaikat. Betiltották az olyan jelölések alkalmazását, mint az alacsony kátránytartalmú (low tar), könnyű (light), nagyon könnyű (ultra light) vagy enyhe (mild). Az ezekkel a címkékkel ellátott dohányárukról ugyanis kiderült, hogy egyáltalán nem egészségesebbek.

A gyártóknak ezenkívül helyreigazító nyilatkozatokat kell közzétenniük újságokban és weboldalaikon a dohányzás és a nikotin káros hatásairól, valamint arról, hogy függőséget alakítanak ki.

Az akkori bírósági rendelkezések végrehajtását a fellebbezések miatt mindeddig visszatartották. A szövetségi fellebbviteli bíróság háromtagú eljáró tanácsa ellenszavazat nélkül elutasította egyebek között a dohánygyártók azon érvelését, miszerint ők soha nem állították, hogy például a "light" jelölésű cigaretta kevésbé veszélyes.

A bíróság arra is rámutatott: a cégek tudták, hogy a passzív dohányzás veszélyes, mégis azt állították, erről nincs tudományos egyetértés.

A Philip Morris - a legnagyobb amerikai dohányipari cég - és anyavállalata, az Altria Group közölte: véleményük szerint a bíróság állásfoglalását nem támasztják alá sem a törvények, sem a per során beterjesztett bizonyítékok.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.