Washington D.C. szövetségi fellebbviteli bírósága egyebek között megállapította: a gyártók - köztük a Philip Morris, a R.J. Reynolds Tobacco, a Lorillard és a British American Tobacco - hazudott, félrevezette a közvéleményt az eladások növelése érdekében, miközben tudták, hogy a termékek milyen veszélyesek.
A testület megerősítette azt a 2006-os rendelkezést, hogy a cégeknek meg kell változtatniuk reklámjaikat. Betiltották az olyan jelölések alkalmazását, mint az alacsony kátránytartalmú (low tar), könnyű (light), nagyon könnyű (ultra light) vagy enyhe (mild). Az ezekkel a címkékkel ellátott dohányárukról ugyanis kiderült, hogy egyáltalán nem egészségesebbek.
A gyártóknak ezenkívül helyreigazító nyilatkozatokat kell közzétenniük újságokban és weboldalaikon a dohányzás és a nikotin káros hatásairól, valamint arról, hogy függőséget alakítanak ki.
Az akkori bírósági rendelkezések végrehajtását a fellebbezések miatt mindeddig visszatartották. A szövetségi fellebbviteli bíróság háromtagú eljáró tanácsa ellenszavazat nélkül elutasította egyebek között a dohánygyártók azon érvelését, miszerint ők soha nem állították, hogy például a "light" jelölésű cigaretta kevésbé veszélyes.
A bíróság arra is rámutatott: a cégek tudták, hogy a passzív dohányzás veszélyes, mégis azt állították, erről nincs tudományos egyetértés.
A Philip Morris - a legnagyobb amerikai dohányipari cég - és anyavállalata, az Altria Group közölte: véleményük szerint a bíróság állásfoglalását nem támasztják alá sem a törvények, sem a per során beterjesztett bizonyítékok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.