Segio Marchionne szerint a két vállalat üzleti modellje nem csak megfér egymást mellett, de az egyik ki is egészíti ki a másikat. Ami azonban ennél is fontosabb – tette hozzá Marchionne – "hatalmas megtakarítást" jelenthet a Fiat-Opel házasság – tudósít az AP.
Az olasz cég vezetője hangsúlyozta, hogy a két autógyár jelenleg is osztozik bizonyos kapacitásokon, a Fiat Punto és az Opel Corsa ennek egyik példája. Mint mondta, a két vállalat egy millió autót gyárt közös platformon.
Marchionne ma találkozott a német gazdasági miniszterrel. Karl Theodor zu Guttenberg a megbeszélést követően elmondta: három németországi összeszerelő egység jövője a Fiat irányítása mellett is biztosított, de nem garantált, hogy tovább működhet a kaiserslauterni gyár is. A Fiat vezére az egyeztetés kapcsán úgy fogalmazott: megérti az Opel szakszervezeteinek álláspontját, de az Opel önmagában nem lehet nyereséges, vagyis nem élhet túl.
A jelen állás szerint az Opelt is magába foglaló General Motors Europe több európai kormánytól összesen 5-7 milliárd eurónyi forrást kapna rövid távú finanszírozásként. Marchionne emellett kiemelte, hogy az állami részvétel csak rövid ideig tarthat az Opelben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.