Ez utóbbi különösen a kereskedőknek fontos, hiszen 2006-tól az importőr vállalatok a listaár képzésénél (amitől az árrés is függ), figyelembe vették a kereskedők hitelközvetítési jutalékból származó bevételét is. Vagyis: drámaian lecsökkentették. Így manapság, amikor a forgalom közel 40 százalékkal esik, sem a hitelközvetítői jutalékból, sem az árrésből nem származik elegendő bevétele a beruházási hiteleket nyögő kereskedőknek.
A tavalyi első négy hónapban 55 107 személyautó talált gazdára Magyarországon, az idén pedig csak 36 243. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete prognózisa szerint a tavalyi 159 ezer darabos forgalomba helyezéssel szemben 2009-ben csupán 90-100 ezer várható - mondta el az egyesület társelnöke, Erdélyi Péter.
A lízingpiac még jobban visszaesett: a 2009-es becsült finanszírozási érték kevesebb, mint a fele lesz a tavalyinak. A forint gyengülése és az emelkedő kamatok nyomán folyamatosan romlik a fizetési morál, mind a lízing, mind a hitelek törlesztése esetében.
Mészáros György szerint már 2007-ben igen magas kockázati tényezők terhelték a gépjármű-finanszírozást, így többek között a 90 százalék feletti devizaalapú finanszírozási arány, a 100 hónap feletti futamidő és a 10 százalék alatti önrész gyakorisága, valamint a hitel választása a lízing helyett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.