BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A válságban a szülők inkább a gyermekeikre költenek

Várakozáson felül teljesített tavaly a brit Mothercare: a baba-mama üzletlánc közel tízszeresére növelte nyereségét, mert az általános fogyasztói visszafogottság közepette a szülők inkább költenek gyermekeikre, mint azelőtt, a cég tapasztalata szerint.

Javította az eredményt egy 2007-es felvásárlás, az internetes értékesítés rohamos bővülése, és sok pénzt hoztak a külföldi boltok is. A csoport nagy terjeszkedésre készül a továbbiakban is, egyebek mellett Kelet-Európában.

A csoport adó előtti eredménye 12,8 százalékkal 37,1 millió fontra emelkedett összehasonlítható alapon a márciussal végződött üzleti évben. Elemzők 37,2 milliót vártak. A bevétel 6,9 százalékkal 723,6 millió fontra emelkedett: belföldön 1,4 százalékos, külföldön viszont több mint 40 százalékos volt a forgalom növekedése.

A Mothercare vezérigazgatója szerint a csoport jó pénzügyi helyzete lehetővé teszi a további terjeszkedést: mintegy 100 boltot tervez nyitni egyebek mellett Kelet-Európában, a Közel-Keleten, Kínában és Indiában. A Mothercare-nek jelenleg 51 országban 1014 üzlete van.

A társaságnak nincs semmi adóssága, a részvényeseknek majdnem 21 százalékkal több osztalékot fizetnek a tavalyi évről.

Eközben a brit kiskereskedelmi hálózatok többsége komoly gondokkal küszködik a válság miatt, egy másik brit "nagyágyú", a Marks and Spencer például éppen hétfőn jelezte, hogy az egy évvel korábbinál 38 százalékkal kisebb adó utáni nyereséget ért el a márciussal zárult üzleti évben, és mintegy 30 százalékkal csökkentik az osztalékot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.