A Nielsen tizenhárom kategóriában, tizennyolc országban, köztük Magyarországon 24 ezer vásárló megkérdezésével végzett kutatást a bio élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztási szokásokról.
Eszerint a négy nagy, leggyakrabban vásárolt kategória: a friss bio zöldség és gyümölcs, a tejterméket, a baromfit és tojást, és a friss húst, amelyeket összesen a válaszadók 63-23 százaléka vett a megkérdezés előtti négy hét folyamán a különböző országokban.
Hasonló a helyzet Magyarországon. Nálunk is legkedveltebb bio élelmiszerek közé tartozik a gyümölcs, zöldség, tojás, hús és tejtermék. Amíg azonban a vizsgált országokban átlagosan a fogyasztók közel kétharmada vásárolja kisebb-nagyobb rendszerességgel az említett termékcsoportok bio változatát, addig nálunk 53-54 százalék.
A bio termékek különböző kategóriái iránt mindenütt igen eltérő kereslet mutatkozik a fogyasztók oldalán. Például a bio csokoládé és égetett szeszes ital egyelőre nem vonzza a fogyasztókat. Egyrészt azért, mert itt erősek a gyártói márkák. Másrészt az íz nagyon fontos a termékválasztásnál.
A bébi ételek és babaápolási szerek a bio terméklista sereghajtói. De ha meggondoljuk, hogy általában a háztartások 2 százalék körüli részében van kisgyerek, akkor a 2 és 1 százalékos vásárlási arány igen magasnak tekinthető. Ez a piaci szegmens érdekes lehetőségeket rejt magában Magyarországon.
Már csak azért is, mert a kutatás során a legtöbb megkérdezett úgy nyilatkozott, azért vesz bio termelésből származó enni- vagy innivalót, mert egészségesebbnek tartja a maga számára. Második leggyakrabban említett szempont a gyerekek egészsége. Itt a magyarok tartják az Európa-rekordot, mivel a válaszadók 26 százaléka említette ezt az okot. Az európai átlag 16 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.