A tervek szerint a leendő "Új Chryslert" a Fiat, a szakszervezetek, az amerikai- és a kanadai állam birtokolja majd a 2 milliárd dolláros kölcsönért cserébe. A hasznavehetetlen üzletrészek csődvédelem alatt maradnának. A csődbíróság a mai, csaknem 24 órás meghallgatás-sorozat folyamán dönthet arról, engedélyezi-e az eladást. Ez az igen nem csak a Chrysler vezetését, de az amerikai kormányt is megerősítheti. A csődvédelmi szakértők egy része kritizálta az Obama-kabinetet, amiért az hatvan napon belül le szeretné zárni az eljárást – jelenti a Reuters.
A bíróságon várhatóan csata zajlik majd: az átstrukturálás ellenzői között szerepelnek többek között a Chrysler beszállítói, forgalmazói és hitelezői is, akik a cég vezetőinek nyilatkozataival igyekeznek bizonyítani, hogy az autógyár elkerülhette volna a csődöt.
Robert Nardelli vezérigazgató kiemelte a 2008-ban életbe léptetett költségcsökkentő intézkedéseket, amelyeket – mint mondta – a közelgő viharfelhők láttán hoztak meg. Az autógyár vezére egyúttal azt is hangsúlyozta, hogy az amerikai államon kívül nem jelentkezett más befektető a cég megmentésére. Nardelli igyekezett megvédeni a Chrysler 789 szalonjának bezárását, kimutatva ennek költségcsökkentő hatását és hozzátéve, hogy a döntés a vállalat hosszú távú karcsúsítását mozdítja elő. A vezérigazgató véleménye szerint az eszközök gyors eladása létfontosságú a mintegy 100 ezer Chryslerhez köthető munkahely megőrzése szempontjából.
A hírügynökség megfogalmazása szerint a maratoni meghallgatások ellenére az ügy már csütörtökön már egyszer keresztülment a bíróságon, méghozzá az amerikai kormány finanszírozásának és a Fiat vásárlási készségének köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.