A nyomtatott sajtó piacán alkalmanként előforduló jelenségnek tekinthető a lapok nevének megváltoztatása, amely szinte kiadónként különböző okokból adódik, és amely fontos előnyökkel és hátrányokkal is szembesíti a kiadókat, szerkesztőségeket. A Szonda Ipsos és a GfK Hungária által végzett Nemzeti Médiaanalízis nyomtatott sajtóra vonatkozó médiahatókör kutatásának módszertana nemzetközi standardokon alapul, egy lap ismertségét, olvasottságát több szempont alapján közelíti meg, és a névváltásokra is „fel van készülve”.
A 2008-as évben váltott nevet például a Metropol napilap, ami korábban hasonló logóval, arculattal és tartalommal, de Metro néven szerepelt. E lap esetében a névváltást követően csökkenni kezdtek a negyedéves olvasottsági mutatók, bár az észlelt csökkenő tendencia a közéleti napilapokra vonatkozó általános piaci trendtől nem tért el jelentős mértékben, a névváltás vélhetően erősítette ezt a folyamatot.
Ezzel szemben a Bors című napilap 2007. májusi névváltása nem okozott ilyen jellegű változást, sőt az olvasottsági mutatók növekedtek, de a médiapiaci környezet is egészen más volt, mint 2008. második felében. A havilapok közül legutóbb a Fürge Ujjak magazin váltott nevet, és a 2008. októberi megújulása óta Amelie néven jelenik meg. Az Amelie lap kapcsán a névváltást követően kismértékben növekvő olvasottsági tendencia érvényesült, melynek oka valószínűsíthetően a névváltáshoz kötődő sikeres reklámkampány, és a lap kedvező formai-tartalmi átalakulása, sikeres piaci pozicionálása volt.
A Metropol napilap esetében a névváltás valószínűsíthetően inkább a negatív tendenciákat erősítette fel - ingyenes napilapról lévén szó, ahol a márka nevének, logójának beazonosítása nehezebb és hosszabb folyamat a befogadók/ olvasók részéről, mint egy nem ingyenesen osztott lap esetében, ahol a vásárlási helyzet mindig folyamatos megerősítést eredményez a lap nevének rögzülésében.
Összességében tehát a bemutatott példák alapján láthatjuk, hogy a vizsgált jelenség összetett, hatása objektív számokban nehezen kimutatható, és laponként egyedi helyzetek adódnak. A lapok névváltásának az olvasottsági mutatókra tett hatásában nagymértékben szerepet játszanak az aktuális médiapiaci tendenciák, az adott lappiaci szegmens aktuális helyzete, a névváltáshoz kötődő kampányok hatásai, és az adott lap egyéb jellegzetességei is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.