Csizmadia Edit, a CSR piacot szervező KÖVET egyesület kommunikációs vezetője a Világgazdaságnak elmondta, a zsűri szerint több jó pályamunka is érkezett a felelős intézkedések felhívásra, ám egy sem bizonyult kiemelkedőnek. "A zsűri szerint egy-két vállalat csalódást okozott, ami azt bizonyítja, a cégeknek még van mit tanulniuk. A legtöbben a CSR intézkedések kategóriában pályázott, s mindösze 12 cég gondolta úgy, hogy az Valóban Felelős Kategóriában is megmérettetheti magát" – fogalmazott.
Az idei nyertes, gyógyászati segédeszközöket gyártó, hazánkban 1500 főt foglalkoztató Coloplast Kft. elsősorban dolgozói programjaival és a felhasználókkal történő kapcsolattartás miatt érdemelte ki a díjat. A CSR-t a legtöbben még mindig elsősorban az adományozással, a szociális problémák felkarolásával és kulturális mecenatúrával azonosítják, pedig a felelős vállalati tevékenység házon belül kezdődik – mondta lapunknak Borbély Attila, a Coloplast Kft. létesítmény üzemeltetési vezetője. A cég meghatározott időnként személyes találkozót szervez a dolgozók és a termékeket felhasználó páciensek között azért, hogy a munkatársak, akik a segédeszközöket készítik megismerjék ezek a termékek mit jelentenek egyes felhasználók életminősége szempontjából.
A vállalat egészséges munkahely programot hirdetett: többek között rendszeresítette a szűrővizsgálatokat, életmódtréningeket tart s teljesen kitiltotta gyáraiból a dohányzást. Ehhez leszoktató programot is szervezett – tette hozzá Borbély Attila. A vállalat évente CSR jelentést tesz közzé, amelyben a cég szén-dioxid kibocsátásán túl az szelektíven gyűjtött hulladékok mennyiségét és dolgozói szemléletformálás eredményeit is közzéteszik.
A KÖVET Egyesület a CSR Europe partnerszervezeteként első alkalommal rendezte meg a CSR piac kiállítást, amely lehetőséget adott a vállalatoknak arra, hogy a társadalmi felelősségvállalalás terén elért eredményiket szakmai kiállítás keretében mutassák be.
További részletek a pénteki Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.