A japán márka itteni képviselete így nem véletlen, hogy legalább 30-40 százalékos visszaeséssel számol a következő hónapokban - válaszolta a VGO kérdésére.
A hazai fióktelep márciussal zárta 2008-2009-es pénzügyi évét, amelyben a magyarországi piac mintegy 10 millió eurós üzletet hozott a távol-keleti cég amszterdami európai leányvállalatának, szemben az egy évvel korábbi 9,4 millió euróval. A társaság a helyi piacokon közvetlenül nem, csak partnereken keresztül értékesít. Eredetileg a most indult újabb pénzügyi évre is növekedést terveztek, de számolva a realitásokkal a már említett mértékű visszaesést kalkulálják be első féléves üzleti könyveikbe. Azt pedig egyelőre még megjósolni is nehéz, hogyan alakul az év további része - tette hozzá Fábián Miklós.
Az irodatechnikai gyártók körében nagy a várakozás az oktatási tárca hosszú ideje húzódó projektor közbeszerzési tenderével kapcsolatban, ami több ezer darabos szállítást jelenthetne a nyertesnek.
A versenytársakhoz képest az Epson viszonylag későn 2004. őszén lépett a magyarországi piacra, de azóta a projektorok és a mátrixnyomtatók itteni forgalmában piacvezető pozíciót szerzett az előbbiben 24, az utóbbiban 80 százalékkal. Néhány év alatt a második helyre tornászta fel magát a tintasugaras nyomtatók piacán is, itt részesedése 31 százalék.
A cég más világmárkák - az Adobe, az Apple, a Datacolor, és a Nikon - hazai képviseleteivel májusban útjára indít egy speciális tanfolyamot a digitális fotográfiai munkafolyamat összes lépésének megismerésére, megértésére és elsajátítására,
Epson Print Akadémia néven. A képzés fotósoknak, grafikusoknak, művészeknek szóló komplex tudásanyagot foglal magában.
Egyre több fotós, grafikus, művész adja ki munkáit nyomtatott formában, ami a tapasztalatok szerint rengeteg szakmai nehézségbe, kérdésbe ütközik. Az érintettek jelenleg kénytelenek minden egyes munkafolyamatnál külön-külön megkeresni az éppen ahhoz szükséges információkat, technológiákat.
A program célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek a digitális fotográfiai munkafolyamat minden egyes lépésénél - a fényképezéstől az elkészített fotó kinyomtatásáig - használt legújabb professzionális eszközökkel, anyagokkal és technológiákkal. A kurzus áttekintést ad elméleti kérdésekről és az eszközök gyakorlati alkalmazásáról egyaránt.
A középtávú tervek között szerepel az Epson Print Akadémia Klub létrehozása is, ami összefogja a már végzett tanulók egyre bővülő táborát.
Az akadémia tematikája
Színkezelés
-A színkezelés alapjai
-Színterek (sRGB, Adobe RGB) és konverziók
-Az Adobe Photoshop beállításai a színhelyes munkához
-Monitorok kalibrálása és profilírozása
-Nyomtatók profilírozása
-Hogyan nézzük meg mi jön majd ki a nyomtatóból?
A fotók előkészítése
-Exponálás előtt - a fényképező megfelelő beállításai
-A fotók előkészítése, a RAW konverzió
-A hisztogram értelmezése
-Fehéregyensúly
-Milyen a jó digitális expozíció?
-A rettegett élesítés (azaz az élkontraszt növelése)
Nyomtatási technikák
-Nyomathordozó típusok és kategóriák (papírok, vásznak és speciális anyagok)
-Nyomtatás: színvezérlés és felbontás
-DPI, PPI: melyik micsoda? Mekkorát nyomtathatok a képemből?
-A tintától és a nyomathordozótól függő haladó nyomtatási beállítások
-Papírok és nyomatok megfelelő kezelése
-Fekete-fehér képek készítése a Photoshop-ban és Lightroom-ban
-Fekete-fehér nyomtatás az Epson UltraChrome K3 tintarendszerrel
-Neutrális, szépia és szelénium színezés fekete-fehér nyomtatásnál
-Split toning - az árnyékok és csúcsfények eltérő színezése
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.