Maguk a piacterek is dolgoznak biztonságuk továbbfejlesztésén, e célból a hónap végétől külön e-kereskedelmi biztonsági szakértőt szerződtettek.
A két aukciós portál az akcióval arra akarja felhívni a felhasználók figyelmét, hogy maguk is sokat tehetnek a visszaélések megelőzéséért. Bár a Vaterán és a TeszVeszen is régóta megtalálhatóak a biztonságos kereskedés alapszabályai, és a piacterek rendszeresen jó tanácsokkal látják el a vevőket és eladókat, tapasztalatok szerint sokan még mindig nem elég körültekintőek egy-egy tranzakció során.
„Az online visszaélések túlnyomó része megelőzhető lenne, ha a felhasználók elővigyázatosabban használnák a portálokat – mondja Dobra Péter, a TeszVesz ügyvezetője.
A felhasználók ismereteinek bővítése mellett a Vatera és a TeszVesz rendszereik biztonságának továbbfejlesztésére is költ. A jövőben ezen a területen professzionális segítséget vesznek igénybe Barta Sándor e-kereskedelmi biztonsági szakértő személyében. A szakember 2000 óta foglalkozik internetes visszaélések elemzésével és nyomozással. Az aukciós portáloknak külsős szakértőként nyújt segítséget a megelőzésben és az elkövetők elleni eredményes fellépésben. „Az internetes visszaélések elleni fellépés fontos eleme, hogy a portálok, a felhasználók és a nyomozati szervek együttműködjenek az elkövető ellen. Új e-kereskedelmi biztonsági szakértőnktől azt várjuk, hogy segít nekünk időben kiszűrni a gyanús eseteket” – húzza alá Gerő Viktor, a Vatera ügyvezetője. A biztonságos kereskedés irányába tett további lépésként a Vatera április elején bevezette az Abaqoos elektronikus pénztárcát. Ennek a virtuális letétnek köszönhetően a pénz és az áru cseréje csak akkor megy végbe, ha az adásvétellel mind a vevő, mind az eladó fél maradéktalanul elégedett. A TeszVeszen pedig kísérleti jelleggel már működik egy monitoring program, amely időben képes kiszűrni a gyanús felhasználókat.
A 2000-ben indult Vatera.hu olyan internetes piactér, amelyen magánszemélyek és cégek egyaránt adhatnak és vehetnek termékeket, fix áron vagy akár aukció keretében is. A vállalkozások sok esetben elfekvő árukészletük gyors kiárusítására használják a portált. A magánszemélyek pedig gyakran itt találnak vevőt használt, megunt cuccaikra, de sok gyűjtő is ezen az oldalon csereberél. A vásárlások az aukcióstól egyre inkább a fix áras modell és az új termékek vásárlása felé tolódnak el. A piactéren átmenő éves forgalom 2008-ban már meghaladta a 10 milliárd forintot.
A köznyelvben gyakran online Ecseriként emlegetett vállalkozás nyitni kíván a prémium termékek felé is, legutóbb Vatera premier néven olyan értékesítési kategóriát vezetett be, ahol különleges árucikkekre, elsőként egy ékszer telefonra lehetett licitálni. Az ügyvezető eredményesnek minősítette a premiert, az egyforintos áron kikiáltott csúcskészülék végül 120 ezerért kelt el.
Az online piactér októberben gazdát cserélt, a kockázati befektető iEurope a dél-afrikai Naspers médiavállalat online divíziójának, a MIH Internet Europe-nak adta el közel 3,7 milliárd forintért. A vevő a legtöbb országban a piacvezető online aukciós kereskedőket birtokolja, ilyen a lengyel Allegro.pl vagy a svájci Ricardo.ch, a Bulgáriában és Csehországban tevékeny Aukro, a Dániában és Norvégiában működő QXL, valamint olyan vezető online portálok, mint a lengyelországi GaduGadu vagy az oroszországi Mail.ru.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.