Susan Boyle hat hetes kihagyást követően tért vissza a brit ITB Britain’s Got Talent című műsorába. A különc énekesnő hatalmas rajongótábort tudhat magáénak: áprilisban 220 millióan tekintették meg a róla szóló videókat a YouTube-on. Ugyanakkor – írja a New York Times – éppen a televíziós műsort készítő vállalat nem tudott eddig kellő hasznot húzni a hirtelen jött sikerből.
A nemzetközi digitális jogokat birtokló FremantleMedia Enterprises a műsorok közvetítését követően azonnal feltöltötte a videómegosztóra Boyle klipjeit, ezek azonban szinte semmilyen reklámbevételt nem generálnak. Mégpedig azért, mert a felhasználók elsősorban a többiek által feltöltött videókat nézik meg a hivatalos felvételek helyett. Az eset a lap szerint jól demonstrálja, hogy a hagyományos tömegmédiumok képtelenek hasznot húzni a hatalmas internetes közönségből.
A műsor készítésében résztvevő cégek és a YouTube már a szezon kezdete előtt szerettek volna megállapodni az internetes terjesztésről, de a tárgyalások megszakadtak. Ezután a felhasználók feltöltötték saját felvételeiket Boyle-ról, amelyek így reklámmentes oldalakra kerültek.
A hatalmas siker a lap információi szerint rögtön visszaültette a tárgyalóasztalhoz a feleket. Az informátorok szerint a FremantleMedia az alku értelmében a YouTube tartalomazonosító rendszerének segítségével megkeresheti a műsorhoz kapcsolódó videókat és reklámokat helyezhet el rajta.
A Times of London becslése szerint a késlekedés eddig is 1,87 millió dolláros veszteséget okozott a show készítői számára. Mintegy 75 millióan nézték meg a világhálón Boyle klipjeit, az Egyesült Államokban minden ezer megtekintés 20-35 dollárt generál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.