Mióta berobbant hazánkba a válság, nagymértékben felértékelődött a likviditás, a gyorsan mozgatható pénz szerepe, ennek megfelelően pedig a hazai cégek számára is jóval sürgetőbbé vált, hogy minél előbb megkapják járandóságukat az ügyfeleiktől. Ennek érdekében egyre több vállalkozás a legkézenfekvőbbnek tűnő megoldáshoz folyamodik: egyszerűen lerövidíti a partnerei számára az átutalásos tartozások kiegyenlítésére megszabott határidőt.
Ezt támasztja alá a Dun & Bradstreet Hungária Kft. (D&B) által a fizetési tapasztalatokat összegző programjuk adatai alapján összeállított friss felmérés is, amely szerint átlagosan 28 napra rövidült Magyarországon a megszabott fizetési határidő, míg egy évvel korábban átlagosan még több mint 33 napos „haladékot” kaptak számláik kiegyenlítésére az ügyfelek.
A legjelentősebb határidő-csökkenés a D&B felmérése szerint az építőiparhoz kötődik: itt még tavaly októberben is 43 nap feletti fizetési határidők voltak a jellemzők, ez az átlag azonban ez év márciusában már csak 29 nap volt, jelezve a szállítók egyre nagyobb bizalmatlanságát az iparággal szemben.
Az élelmiszeriparban a válság tavaly őszi kirobbanása egy addig emelkedő tendenciát fordított visszájára: a 2008 szeptemberéig folyamatosan növekvő átlagos fizetési határidő hirtelen csökkenésnek indult. Jellemzően a kisebb ügyfeleknek előírtakat rövidítik le a cégek, a nagyobb, megbízhatóbbnak tartott partnereik feltételein csak ritkábban és enyhébb mértékben szigorítanak.
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.