BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túl sok táska ment el akciósan a Burberrynél

A brit luxusipar legnagyobb vállalata, a Burberry Group Plc. 6 millió font veszteséget könyvelt el a március 31-ével végződő üzleti évében szemben a tavalyi 135,2 millió font adózott nyereséggel.

A Burberry szerint a gyenge eredményt az indokolja, hogy több terméket értékesítettek leértékelve, mint teljes áron, s ez összességében veszteséget hoztak a cégnek.

A londoni székhelyű konszern a gazdasági válság miatt teljesen beszüntette alacsonyabb kategóriás Thomas Burberry termékeinek gyártását Spanyolországban.

A Burberry árbevétele ugyanakkor 21 százalékkal 1,2 milliárd fontra nőtt. A vállalat 12 százalékkal bővítette kiskereskedelmi területeit. Angela Ahrendts, a vállalat vezérigazgatója kifejtette, a Burberry a közeljövőben kezdi a lezserebb kollekciójának, például farmerek értékesítését Burberry Brit márkanéven. Ugyanezen a néven kerülnek a forgalomba a cég parfümjei is. A vezérigazgató ígéri a Burberry farmertáskát már 125 dollárért meg lehet majd vásárolni, egyelőre az Egyesült Államokban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.