Felvetődik persze a kérdés, miért vonult ki a német tulajdonos, miközben a most, a gazdasági válság közepén hatvanéves orosházi gyár igazi sikertörténetét írja. Alig egy évtizede annak, hogy a cég elkezdte felélni tőkéjét, s 2003-ban már válságos helyzetbe került. A fordulatot az hozta, hogy a vasúti kocsikat gyártó francia Bombardier elsőrendű üzleti partnerévé lépett elő.
A német partnertől most azért tudtak megválni, mert annak többségi tulajdonosa szerencsére éppen profiltisztítást hajtott végre. Arra tekintettel sem volt előnytelen a válás, hogy a német társaság különben sem tudott érdemben hozzáadni az orosházi gyár megújulásához. A francia Bombardier mellett időközben az amerikai General Electric is az alföldi társaság fontos üzleti partnere lett.
A multi részére szállítandó gázturbina alkatrész, a diafragma tavaly átesett a sikeres nullszérián, idén már várhatóan komoly gazdasági eredményt fog hozni. A diafragmák egy részét közvetlenül Amerikába adják el, de az uniós piac továbbra is meghatározó marad. Az öntvények piaca igazi bizalmi piac, az amerikai üzletfél szinte szó szerint bekopogtatott hozzájuk, s közvetlenül adta le megrendelését.
A röntgen, ultrahang és mágneses repedésvizsgálaton átesett öntvények részaránya a korábbi zéróról 70 százalékra emelkedett. Az alföldi társaság idei üzleti tervét - 2 milliárd 186 millió forint árbevételt és 108 millió forint adózatlan eredményt – már bizonyosan túlteljesíti. Orosháza is sokat profitál a helyi üzemből.
Az AKG az egyik legnagyobb virilista, azaz adófizető, de talán ennél is fontosabb, hogy ami a 170 fős dolgozói létszámot illeti, nem leépít, hanem felépít. A leendő kohászokat szakmunkás továbbképző iskolában képzik ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.