Két hónapja, az online aukciós piacterek, a Vatera és a TeszVesz által bevezetett terméklistázási díj kapcsán döntött úgy a ForIdea Kft. csapata, hogy egy korábbi diplomamunka alapjaira építve elindítja a Boltamarson.com licitoldalt. A startnál a fejlesztők az örökös díjmentesség mellett tették le a voksukat, amit jó hazai szokások szerint csak ne kelljen egyszer számon kérni. A Boltamarson.com alig két hónap alatt gyűjtötte be az első 60 ezer látogatót, az oldalra feltett árucikkek értéke pedig együttvéve eléri a félmilliárd forintot.
Ezeket a fejleményeket a vállalkozás vezető fejlesztője Kátai Sándor már egyenesen úgy aposztrofál, hogy megindult az átrendeződés az online licitoldalak piacán, amit szerinte a konkurencia reakciói is visszaigazolnak. Mint mondja: "A Vatera például fizetett Google-hirdetésben próbálja eltántorítani a Mars felé igyekvőket szándékuktól".
A bolygóközi versenytárs erősségüket egyebek mellett abban látja, hogy a potenciális vevők már az első pillanattól fogva közvetlenül felvehetik a kapcsolatot az eladóval, így sokkal többet tudhatnak meg a kínált portékáról. A vállalkozásnál közösségi alapra helyezték a szolgáltatásfejlesztést, a fejlesztők az ötletgyárba várják a funkcionális jobbítást célzó javaslatokat.
Az egyik legújabb fejlesztés például lehetővé teszi, hogy az eladók saját honlapjukon is boltot nyissanak, melyben a Boltamarson.com-ra felvitt árucikkeik jelennek meg. Ehhez mindössze egy pár perc alatt elvégezhető bővítést kell végrehajtaniuk weboldalukon. A boltnyitás és fenntartás szintén díjmentes, az elmúlt 1 hónapban összesen 60 különálló, a Boltamarson.com technológiáját felhasználó online bolt nyílt meg az interneten.
Eközben a konkurencia a felhasználók ismereteinek bővítésére és a rendszerek biztonságának továbbfejlesztésére költ. A Vatera és a TeszVesz az aukciós professzionális e-kereskedelmi biztonsági szakértőt is alkalmaz. A biztonságos kereskedés irányába tett további lépésként a Vatera április elején bevezette az Abaqoos elektronikus pénztárcát. Ennek a virtuális letétnek köszönhetően a pénz és az áru cseréje csak akkor megy végbe, ha az adásvétellel mind a vevő, mind az eladó fél maradéktalanul elégedett. A TeszVeszen pedig kísérleti jelleggel már működik egy monitoring program, amely időben képes kiszűrni a gyanús felhasználókat.
A 2000-ben indult Vatera.hu olyan internetes piactér, amelyen magánszemélyek és cégek egyaránt adhatnak és vehetnek termékeket, fix áron vagy akár aukció keretében is. A vállalkozások sok esetben elfekvő árukészletük gyors kiárusítására használják a portált. A magánszemélyek pedig gyakran itt találnak vevőt használt, megunt cuccaikra, de sok gyűjtő is ezen az oldalon csereberél. A vásárlások az aukcióstól egyre inkább a fix áras modell és az új termékek vásárlása felé tolódnak el. A piactéren átmenő éves forgalom 2008-ban már meghaladta a 10 milliárd forintot.
A köznyelvben gyakran online Ecseriként emlegetett vállalkozás nyitni kíván a prémium termékek felé is, legutóbb Vatera premier néven olyan értékesítési kategóriát vezetett be, ahol különleges árucikkekre, elsőként egy ékszer telefonra lehetett licitálni. Az ügyvezető eredményesnek minősítette a premiert, az egyforintos áron kikiáltott csúcskészülék végül 120 ezerért kelt el.
Az online piactér októberben gazdát cserélt, a kockázati befektető iEurope a dél-afrikai Naspers médiavállalat online divíziójának, a MIH Internet Europe-nak adta el közel 3,7 milliárd forintért. A vevő a legtöbb országban a piacvezető online aukciós kereskedőket birtokolja, ilyen a lengyel Allegro.pl vagy a svájci Ricardo.ch, a Bulgáriában és Csehországban tevékeny Aukro, a Dániában és Norvégiában működő QXL, valamint olyan vezető online portálok, mint a lengyelországi GaduGadu vagy az oroszországi Mail.ru.
SGy.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.