Ezt támasztják alá az első féléves adatok is: míg tavaly a luxuscikkek globális értékesítés 170 milliárd euróra rúgott, idén alig érte el a 153 milliárdot. A Bain& Co. előrejelzése szerint a luxus cégek legelőbb 2012-ben érezhetnek fellendülést.
A Bain felmérése szerint 2010-ben 1, 2011-ben 4, 2012-ben pedig már 7,5 százalékos bővülés várható a piacon; ezzel 2012-ben éri el 2007-es szintet.
A brit luxusipar legnagyobb vállalata, a Burberry Group Plc. 6 millió font veszteséget könyvelt el a március 31-ével végződő üzleti évében szemben a tavalyi 135,2 millió font adózott nyereséggel.
A Burberry szerint a gyenge eredményt az indokolja, hogy több terméket értékesítettek leértékelve, mint teljes áron, s ez összességében veszteséget hoztak a cégnek. A londoni székhelyű konszern a gazdasági válság miatt teljesen beszüntette alacsonyabb kategóriás Thomas Burberry termékeinek gyártását Spanyolországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.