Ami a politikában elképzelhetetlen az most a katedrán megvalósul! Párthovatartozástól függetlenül a politikai kommunikációs szakma krémjével találkoznak majd szeptembertől a hallgatók a Századvég Politikai Akadémiáján. Jelenlegi és volt kommunikációs- és kampányigazgatók, stratégák, tanácsadók alkotják a képzés oktatói gárdáját.
Kifejti gondolatait a politikai sikerhez vezető útról Habony Árpád a Fidesz jelenlegi és Wermer András 1998-as és 2002-es választásokat vezető stratégája. A győzelem anatómiájáról beszél Bruck Gábor a főpolgármester és több miniszterelnök bizalmas tanácsadója, a kampánystratégiákba Szigetvári Viktor avatja be a hallgatókat, aki a 2006-os választásokon segítette a baloldalt tanácsaival.
A politikai rendszerről Stumpf István az Orbán kormány kancellária miniszterétől és Török Gábor politikai elemzőtől hallanak, szakpolitikai elemzéseket Kumin Ferenctől a Köztársasági Elnöki Hivatal vezetőjétől és Giró-Szász Andrástól a Századvég Alapítvány igazgatójától tanulják a képzésre jelentkezők. A média jeles képviselői beszélnek a sokszor a kulisszák mögött zajló munkáról, a nyilvánosság alakításának technikáiról. Borókai Gábor az Orbán kormány szóvivője, a Heti Válasz Kiadó igazgatója a sajtókezelés rendszerébe avat be, a műsorpolitikai fogásokba Bednarik Imre az MTV hírigazgatója, Azurák Csaba a TV2 hírháttér műsorainak szerkesztője és Pusztai András a „királyi televízió” ex-műsorigazgatója vezeti be a kiválasztottakat. Mellettük számos neves szakember teszi teljessé a résztvevők felkészítését.
„A Századvégnél úgy gondoljuk, hogy nem csak a politikával és a tanácsadással foglalkozóknak kell biztosítani a lehetőséget, hogy a legjobbakkal konzultálhassanak, tanuljanak tőlük, hanem mindenki számára kinyitjuk a képzést, hogy betekinthessenek a politikai kommunikáció boszorkánykonyhájába. Mindig arról beszélünk, mi politikai elemzők, hogy egyre apad a bizalom a politikával szemben, emiatt vehetjük egyfajta társadalmi felelősségvállalásnak is a Századvég részéről, hogy összegyűjti a szakma nagy egyéniségeit és hozzáférhetővé teszi minden érdeklődő számára. Ezzel is a társadalom előli elzártságát kívánja enyhíteni a politikai tanácsadásnak, a politikának.” – mondta Giró-Szász András, a Századvég Politikai Akadémia igazgatója.
Ha a képzés struktúráját nézzük, megállapítható, hogy az első évben a politika, mint terület specialitásairól hallanak a résztvevők. A szakmai alapozás utána a második évben kezdődik a kommunikáció részterületeinek az áttekintése. A Politikai marketing és politikai pr mellett, stratégiai gondolkodást, beszédírást, a tanácsadás módszertanát, szóvivői ismereteket, sajtókezelést, szakpolitikai elemzéseket és közvélemény-kutatást is hallgathatnak a szerencsések. Szó lesz az utóbbi időben a kampányokban sikeresen alkalmazott gerilla marketing technikákról, az internet felértékelődő szerepéről, az adatbázisok építésének és használatának módszereiről, a sikeres médiaszereplés titkairól és sok-sok esettanulmányon keresztül a lehetséges stratégiák felállításáról. Mindez azért, hogy mind a politikai vagy kommunikációs szakmában dolgozó, mind a médiában vagy a civil szférában érdekelt vagy éppen a politika iránt érdeklődő a legtöbbet fejlődhessen az egyedülálló képzés alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.