BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyedülálló hibrid buszokat tesztel a Scania - Fotók!

Hat etanolüzemű hibrid busz teljes körű üzemeltetési tesztjét kezdte meg a Scania a svéd fővárosban a levegőtisztaság további javítása érdekében.

A hibrid technológia 25 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, míg az etanol alkalmazása akár 90 százalékkal is mérsékelheti a nettó szén-dioxid-kibocsátást. A próbajáratokat a stockholmi közösségi közlekedési vállalat, a Stockholm Public Transport (SL) és a Swebus együttműködésével üzemeltetik.

A kétéves tesztidőszak alatt a buszok Stockholm egyik legforgalmasabb és legzsúfoltabb járatán teljesítenek majd szolgálatot.
 
„Ezekkel az üzemeltetési tesztekkel értékes tapasztalatokat szerezhetünk arról, hogy a hibrid technológia hogyan válik be a valós életben és milyenek a környezeti hatásai” – mondja Göran Hammarberg, a Scania buszfejlesztési részlegének vezetője.
 
A próbaüzemelést a Svéd Energiaügyi Hivatal és a Svéd Környezetvédelmi Hivatal is támogatja.
 
Az új Scania OmniLink alacsony belépésű buszok alkalmazása során a Scania a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást megújuló üzemanyag használatával társítja. A hibrid technológia a számítások szerint legalább 25 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, míg a dízel működési elvű, ám etanollal üzemelő motor akár 90 százalékkal is mérsékelheti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos dízelüzemű buszokhoz képest.
 
„Hosszútávon még ambiciózusabb környezetvédelmi célokat érhetünk el a városi közlekedés terén a hibrid technológia segítségével” – mondja Göran Hammarberg.
 
A Scania a gyakori megállásokkal járó városi közlekedésben legelőnyösebb megoldást, vagyis a soros elvű hibridhajtást választotta e buszok esetében. A soros hibrid hajtáslánc legfőbb jellemzője, hogy nincs mechanikus kapcsolat a belsőégésű erőforrás és a kerekeket hajtó motor között.
 
Az elektromos energiát egy etanollal üzemelő dízelmotor a hozzá kapcsolódó generátor segítségével termeli. Így a hat buszt elektromos motorok hajtják, amelyek fékezéskor generátorként működnek. Az elektromos energiát a mai akkumulátorokénál lényegesen hosszabb élettartamú szuperkondenzátorok tárolják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.