BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Első bevásárlóközpontját építi fel a Tesco

A Tesco kínai terjeszkedésének részeként az egymilliós Fushun városban épít fel első bevásárlóközpontját, mely a hipermarket mellett edzőtermet, éttermi részleget és ötszáz lakást is magába foglal majd.

A Tesco jelenleg 65 áruházat üzemeltet Kínában, és itt tervezi megnyitni első bevásárlóközpontját is – írja a The Times. A 46 ezer négyzetméteres alapterületű fushuni központban 650 férőhelyes parkoló várja majd a vásárlókat.

Egyelőre nem tudni, ki bérli majd az üzlethelyiségeket, de a lap információ szerint számos ismert nyugati név kap majd helyet a bevásárló központban.

A cég a tervek szerint még az idén megnyitja a létesítményt, amelyet négy hasonló létesítményt követ majd 2009-ben. Amennyiben a projekt sikeres lesz, további tizennégy bevásárló központ épülhet fel Kínában.

A cég legfrissebb jelentése szerint a Tesco 3 milliárd profitot gyűjtött, ez öt százalékos növekedés a továbbra is piacvezető brit diszkont áruházlánc számára. A vállalat hazai pályán megérezte a riválisok, az Aldi és a Lidl szorítását, ezért vezette be múlt szeptemberben "diszkont" termékeit.

Nem tudni, hogy a szigetországban mekkora eredményét hozott a termékcsalád, de az biztos, hogy Közép-Európában – elsősorban a fő piacnak számító Lengyelországban – az akciók beváltak.

Az európai diszkont központjának számító Lengyelországban a Tesco piacot szerzett a portugál tulajdonú Biedronka elől és legfőbb riválisa a hozzá hasonlóan 6 százalékos részesedést birtokló Lidl.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.