A Tesco jelenleg 65 áruházat üzemeltet Kínában, és itt tervezi megnyitni első bevásárlóközpontját is – írja a The Times. A 46 ezer négyzetméteres alapterületű fushuni központban 650 férőhelyes parkoló várja majd a vásárlókat.
Egyelőre nem tudni, ki bérli majd az üzlethelyiségeket, de a lap információ szerint számos ismert nyugati név kap majd helyet a bevásárló központban.
A cég a tervek szerint még az idén megnyitja a létesítményt, amelyet négy hasonló létesítményt követ majd 2009-ben. Amennyiben a projekt sikeres lesz, további tizennégy bevásárló központ épülhet fel Kínában.
A cég legfrissebb jelentése szerint a Tesco 3 milliárd profitot gyűjtött, ez öt százalékos növekedés a továbbra is piacvezető brit diszkont áruházlánc számára. A vállalat hazai pályán megérezte a riválisok, az Aldi és a Lidl szorítását, ezért vezette be múlt szeptemberben "diszkont" termékeit.
Nem tudni, hogy a szigetországban mekkora eredményét hozott a termékcsalád, de az biztos, hogy Közép-Európában – elsősorban a fő piacnak számító Lengyelországban – az akciók beváltak.
Az európai diszkont központjának számító Lengyelországban a Tesco piacot szerzett a portugál tulajdonú Biedronka elől és legfőbb riválisa a hozzá hasonlóan 6 százalékos részesedést birtokló Lidl.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.