Az ügyfélszegmentálás régóta bevett gyakorlat a hitelintézeteknél: a bankolási szokások alapján kialakított konstrukciók mellett a korosztályos megkülönböztetés is egyre gyakoribb.
Így a gyerekek vagy diákok mellett egyre többen veszik célba a nyugdíjasokat: a kifejezetten nekik szóló kedvezményeken kívül a pár száz forintos számlavezetési díj, a szokásosnál kedvezőbb tarifájú éves bankkártyahasználat és a bankszámlákhoz kapcsolódó akciós betéti kamatok is terjednek.
Ráadásul e tekintetben, azaz a forrásgyűjtés szempontjából különösen fontos célcsoport most a nyugdíjas korosztály, hiszen az döntően a leghagyományosabb befektetési formát, a lekötést választja, és stabilabban tartja megtakarításait számláin, mint a fiatalabbak.
Éppen ezért a jelenlegi forráshiányos időszakban kiemelt banki kuncsaftnak számíthatnak a nyugdíjasok, még ha megtakarításuk összege jellemzően alacsonyabb is, mint az aktív keresőké.
(Az idősebb korosztálybeliek lojálisabbak is, sokkal kisebb valószínűséggel váltogatják banki kapcsolatukat, megszerzésük ezért is fontos a hitelintézeteknek.)
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.