A RampRate elemző cég szerint a világ legnépszerűbb videomegosztója idén 174,2 millió dolláros veszteséget termel, ez jóval kevesebb a Credit Suisse szakértői által áprilisban becsült 470,6 millió dollárnál – írja az AP.
A Google 2006-ban vásárolta meg a portált és azóta sem árulta el, mekkora mínuszt produkált, bár azt nem tagadta, hogy veszteséges. A keresőóriás pénzügyi igazgatója szerint a veszteségek találgatásakor sokszor jelentős tévedésekbe esnek az elemzők, akik így túl nagy számokat kapnak.
A RampRate szerint a YouTube veszteségei voltaképpen hasznosak a tulajdonosnak, a Google ugyanis így jobb alkupozícióba kerül a forgalmazókkal szemben. Sőt – állítja a cég – a szerzői jogok tulajdonosai kevésbé hajlamosak arra, hogy bírósághoz forduljanak, ha úgy tudják, a portál veszteséges. Persze, a Google kényelmesen finanszírozhatja a YouTube-ot például abból a 4,2 milliárd dollárból, amelyet az előző évben bevételként összegyűjtött.
A magyarországi videomegosztóknak (amelyek közül a legnépszerűbbek a Videa, az Indavideo és a Videoplayer) már jelenleg is fontos szerep jut a hírek, illetve a szórakoztatás piacán, azonban hazánkban is a világ vezető portálja, a YouTube a legnépszerűbb.
Az oldal világsikerét jól mutatja, hogy az aktuálisan legnézettebb videókat naponta több százezerszer tekintik meg, a portált pedig jelenleg naponta 210 millió alkalommal keresik fel. Ez havonta átlagosan 6,3 milliárd oldalletöltést jelent. És még egy megdöbbentő adat a YouTube-ról: az oldalra jelenleg percenként 15 órányi anyagot töltenek fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.