Az, hogy ezek sokkal inkább üzleti céllal, semmint a presztízs miatt nyitnak üzletet nálunk, az is mutatja, hogy e boltoknak a kialakítása jelentős befektetést igényel. Az Armani üzleteket például világszerte kizárólag olasz belsőépítészek tervezik, s a drága anyagok miatt a kialakítás költsége négyzetméterenként akár 2500 euróra is rúghat.
A budapesti Emporio Armani egység 320 és a kávézó 180 négyzetméteres alapterületét tekintve ez 1,25 millió eurós kiadást jelent, nem számolva a raktárhelyiségekkel és a konyhával. A beruházás azonban előbb-utóbb mindenképpen megtérül: az Armani olyan szerződést kötött a franchise-jogokat megvásárló Fashion & Café Zrt.-vel, hogy ha az üzletmenet nem alakul a hazai befektetők számításai szerint, az anyavállalat átveszi az egység működtetését.
„A világon mindössze kétszer fordult elő, hogy az olasz divatkonszern saját kézbe vette az üzleteket” – árulta el a céghez közel álló forrásunk. Azt azonban hangsúlyozzák: az Emporio Armani nem luxusmárka, az új egységben forgalmazott termékek ára fele lesz az Andrássy úti butikok átlagárának – ígérik a tulajdonosok.
A hazai luxusüzletek nyitása tehát drága, de a becslések szerint a normál gazdasági körülmények között három-öt éven belül megtérül a beruházás. Az idén azonban a válságot a prémium termékek gyártói is megérezték.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.