BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kombi a javából! - Opel Insignia Sports Tourer - Fotók

Az Opel azzal a szép eredménnyel zárta az elmúlt évet, hogy tavalyi újdonsága, az Insignia elnyerte az Év Autója 2009 címet. A márka azonban az idei tavaszra is tartogatott meglepetést, és bemutatta a kombit, a Sports Tourert.

Tegyük hozzá, hogy a kombi építés nem újdonság az Opel házat táján, hiszen első kombijával – az Olympia Rekorddal – 1953-ban lépett a piacra. Az idei évben megint új fejezetet kezd az Opel: az Insignia Sports Tourer megmutatja, hogy a középkategóriájú klasszis limuzin dinamikai jellemzői átültethetők a kombi-karosszériába.
 
Ezt jelzi a Sports Tourer név is. Ám a puttonyos kivitelnek egy sor előnye is van a négyajtós változattal szemben: például teljesen sík padlójú csomagtér 540-1530 literes és fölötte, az ötödik ajtó nyitási magassága programozható. Emellett a fejlett 4x4 összkerékhajtás, a FlexRide futómű és az elektronikus differenciálzár jóvoltából a Sports Tourer szélsőséges időjárási- és útviszonyok között is mozgásképes marad.

A 2,74 méteres tengelytáv azonos a limuzinéval, de a kocsi hossza 8 centiméterrel nagyobb, 4,91 méteres lett.  Ugyanakkor a Sports Tourer nem egyszerűen a limuzin kombi-változata, hiszen a B-oszloptól hátrafelé valamennyi karosszéria-eleme más.

A tervezők munkájának eredménye egy praktikus, ugyanakkor igen sportos külsejű kocsi lett. A tetővonal hátrafelé lejt, még áramvonalasabbá téve a karosszériát. Vonalát légterelő hosszabbítja meg, egyben csökkenti a légellenállást és a felhajtóerőt. A hosszú rajzolgatás, valamint a szélcsatorna kísérletek eredményeként a nem egészen 0,30-as alaktényezőjével a Sports Tourer a valaha gyártott legáramvonalasabb Opel-kombi.

Fontos tervezési szempont volt a biztonság is. Szándékosan helyezték viszonylag magasra a hátsó lámpát, hogy megvédjék a koccanásoktól; a lámpa és a lökhárító közötti műanyag-elem ütésálló, de ha mégis megsérül, olcsón cserélhető.

A csomagtartó hossza az első ülésekig 1,91 méter, és kellemes szolgáltatása a FlexOrganizer rögzíti a poggyászt: a csomagtartó két oldalfalában elhelyezett sínekhez hálókat és válaszfalakat lehet kapcsolni. Még variálhatóbbá teszi a kocsit az utastér sokféle rakodóhelye, például az 1,5 literes palackot befogadó ajtózseb, a nagy kesztyűtartó és a zárt rekesz, a vezető értékeinek. Térképek és egyebek helye az első üléstámlák zsebében van.

A sportkombival együtt jelent meg a piacon a két új motorváltozat. Az 1,6 literes benzines turbó (180 LE, 230 Nm) fronthajtással is kapható lesz, míg a 2.0 BiTurbo (190 LE, 400 Nm) egyelőre az Adaptive 4x4 összkerékhajtással rendelhető. A két újdonság mellett a kínálati palettán szereplő ötféle benzinmotor skálája a négyhengeres, 115 lóerőstől a 260 lóerős V6-osig terjed, a négyféle, közvetlen befecskendezésű turbódízel pedig 110-190 lóerőt, illetve 260-400 newtonmétert szolgáltat. A közeljövőben pedig kijön az ecoFLEX változat is, a kétliteres CDTI dízellel (118 kW/160 LE, 350 Nm), kivételesen kis fogyasztással és a szedán esetében 140 g/km alatti szén-dioxid kibocsátással.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.