Az adatok szerint a hirdetők összesen 12,9 milliárd eurót költöttek el az interneten. 2007-ben a piac még 40 százalékkal bővült.
Az érett piacokon a növekedés üteme ugyanakkor 20 százalék alatt maradt. Hollandiában például csak 9 százalék volt, de Franciaországban is mindössze 18,5, Nagy-Britanniában, Németországban és Svédországban pedig 19 százalékot sikerült produkálni.
A középmezőny 20-30 százalék közti ütemben bővült, Belgium 21, Dánia 22, Spanyolország 26 százalékkal. Annál dinamikusabb növekedést produkáltak a kelet-közép-európai országok, a szlovén piac például 77, a lengyel pedig 60 százalékkal nőtt. A magyar piac az IAB Hungary adatai szerint 42 százalékkal bővült tavaly.
Ami az idei évet illeti, a PwC szakértője a helyzet érzékelhető romlását várja. "Az érett piacokon a korábbi növekedés akár visszaesésbe is válthat, az eddig dinamikusan bővülő országokban pedig jelentősen lassulhat az online költés emelkedése" - mondta Eva Berg-Winters senior menedzser.
A szakértő ugyanakkor derűlátásának is hangott adott, és úgy vélte, hogy a válság után újra a dinamikus bővülés útjára léphet az internetes média.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.