Szakértők szerint a bíróság ezzel csupán több időt akar hagyni magának arra, hogy válaszoljon az indianai nyugdíj-, és építési alapok beadványára. Ezek a társaságok azzal a sürgős kéréssel fordultak a hét végén a legfelsőbb bírósághoz, hogy fagyassza be a Chrysler kulcsüzletága eladását, mert fellebbezni akarnak az ügylet ellen.
A bíróság lépése keresztülhúzhatja a washingtoni kormány azon tervét, hogy az amerikai autógyárat ismét nyereségessé teszi, miközben azt nem terheli adósságainak nagy része. A Chrysler értékesítését vezetésének korábbi közlése szerint egy hét múlva ütnék nyélbe. Június 15-e után azonban a Fiat elállhat az ügylettől, és akkor a cégre valószínűleg felszámolás vár.
A New York-i szövetségi fellebbviteli bíróság már pénteken jóváhagyta az eladásról szóló döntést, de az esetleges észrevételek benyújtására hétfőig adott időt. A fellebbviteli bíróság gyakorlatilag már ezt megelőzően leállította az értékesítési folyamatot, majd pénteken mégis jóváhagyta az eladást, azzal, hogy a fellebbezések után a legfelső bíróság hozza meg a végső döntést.
A fellebbezni óhajtó alapok szerint az ügylet igazságtalanul előnyben részesíti a cég fedezet nélküli részvényeseit szemben a fedezetet felmutatókkal, például velük. Az alapoknak ezenkívül alkotmányossági aggályaik is vannak: szerintük az amerikai államkincstár kongresszusi felhatalmazás nélkül használt fel a Chrysler csődvédelmének finanszírozására a tavaly jóváhagyott bankmentő csomagból, az úgynevezett TARP-alapból.
A Chrysler amerikai autógyár csődügyében eljáró bíró a múlt vasárnap hozta meg döntését, hogy a Chrysler amerikai aktíváinak jelentősebb része az olasz FIAT járműipari konszern vezette befektetői csoporté lehet, 2 milliárd dollárért. A csődbementnek nyilvánított Chrysler helyett felálló új autógyártó részvénytöbbsége a New York Times akkori értesülése szerint azonban nagyrészt nem a FIAT-é lenne, hanem a járműipari dolgozók szakszervezetéé, egészségpénztáráé, 12 százalék lesz a kanadai kormányé és ezen belül egy kis rész az amerikai kormányzaté, míg a FIAT részesedése 20 százalékot ér csak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.