A Handelsblatt pénteki beszámolója szerint az osztrák-kanadai Magna - amely a dolgok jelenlegi állása szerint az orosz Szberbankkal és a GAZ autógyárral közösen veszi át az irányítást az Opelnél - a Rüsselsheimben és Bochumban lévő gyárból telepítené Szentgotthárdra és az ausztriai Aspernbe a motorgyártást.
Ugyanakkor megtartaná az összeszerelést Bochumban, Rüsselsheimben, valamint Eisenachban, s megmaradna Kaiserslauternben a motorgyártás. Ez azt jelenti, hogy Németországban 3600 munkahely szűnne meg a termelésben, és továbbiak az adminisztrációban. Veszélyben van viszont a belgiumi Antwerpenben és az angliai Lutonban lévő üzem.
Nagy terveket fűz ugyanakkor az új tulajdonos az orosz piachoz: a lapban ismertetett üzleti tervek szerint ugyancsak az Szberbankkal közösen a Magna meg akarja venni a General Motors másik márkájának, a Chevroletnek az oroszországi érdekeltségét is. Ezzel a Magnához kerülne a Chevrolet-k kizárólagos gyártási és értékesítési joga az orosz piacon, ahol jelenleg a Chevrolet a harmadik legnépszerűbb márka, évente 450 ezer darabot adnak el belőle.
A Magna 2014-ig évente 350 ezer Chevrolet és 200 ezer Opel eladását tervezi Oroszországban, a GAZ termelését is figyelembe véve évi 700 ezer autó eladására számít, ami az "új Opel" tervezett gyártókapacitásának közel felét jelenti.
A Magna International július 4-i közlése szerint szeptemberre lezárná az Opel-üzletet, de a német kormán hivatalosan is leszögezte: a kanadai céggel kötött előzetes megállapodást követően is nyitva áll a lehetőség a többi befektető előtt. Angela Merkel kancellár a ZDF-nek adott mai interjújában megerősítette ezt, hangsúlyozva, hogy a kínai BAIC konszern továbbra is érdeklődik a vállalat iránt.
Mint arról július 7-én beszámoltunk, német sajtóértesülések szerint egyre több kockázatot rejt magában az Opel megmentéséről a közelmúltban született megállapodás, és ezzel párhuzamosan egyre többen bírálják az egyezményt.
A Magna International elnöke, Frank Stronach korábban azt mondta, hogy az Opel piacát bővíteni tervezik Oroszországban és a világ számos más táján, a németországi Opel pedig tervei szerint már négy év múlva újra nyereséges lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.