BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországra hozna termelést az Opel új tulajdonosa

A magyarországi, illetve az ausztriai motorgyárba telepítené át a termelést két németországi gyárból az Opel új tulajdonosa.

A Handelsblatt pénteki beszámolója szerint az osztrák-kanadai Magna - amely a dolgok jelenlegi állása szerint az orosz Szberbankkal és a GAZ autógyárral közösen veszi át az irányítást az Opelnél - a Rüsselsheimben és Bochumban lévő gyárból telepítené Szentgotthárdra és az ausztriai Aspernbe a motorgyártást.

Ugyanakkor megtartaná az összeszerelést Bochumban, Rüsselsheimben, valamint Eisenachban, s megmaradna Kaiserslauternben a motorgyártás. Ez azt jelenti, hogy Németországban 3600 munkahely szűnne meg a termelésben, és továbbiak az adminisztrációban. Veszélyben van viszont a belgiumi Antwerpenben és az angliai Lutonban lévő üzem.

Nagy terveket fűz ugyanakkor az új tulajdonos az orosz piachoz: a lapban ismertetett üzleti tervek szerint ugyancsak az Szberbankkal közösen a Magna meg akarja venni a General Motors másik márkájának, a Chevroletnek az oroszországi érdekeltségét is. Ezzel a Magnához kerülne a Chevrolet-k kizárólagos gyártási és értékesítési joga az orosz piacon, ahol jelenleg a Chevrolet a harmadik legnépszerűbb márka, évente 450 ezer darabot adnak el belőle.

A Magna 2014-ig évente 350 ezer Chevrolet és 200 ezer Opel eladását tervezi Oroszországban, a GAZ termelését is figyelembe véve évi 700 ezer autó eladására számít, ami az "új Opel" tervezett gyártókapacitásának közel felét jelenti.

A Magna International július 4-i közlése szerint szeptemberre lezárná az Opel-üzletet, de a német kormán hivatalosan is leszögezte: a kanadai céggel kötött előzetes megállapodást követően is nyitva áll a lehetőség a többi befektető előtt. Angela Merkel kancellár a ZDF-nek adott mai interjújában megerősítette ezt, hangsúlyozva, hogy a kínai BAIC konszern továbbra is érdeklődik a vállalat iránt.

Mint arról július 7-én beszámoltunk, német sajtóértesülések szerint egyre több kockázatot rejt magában az Opel megmentéséről a közelmúltban született megállapodás, és ezzel párhuzamosan egyre többen bírálják az egyezményt.

A Magna International elnöke, Frank Stronach korábban azt mondta, hogy az Opel piacát bővíteni tervezik Oroszországban és a világ számos más táján, a németországi Opel pedig tervei szerint már négy év múlva újra nyereséges lesz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.