Élmény kell az autósoknak, nem pedig soha ki nem használható teljesítmény - ismerte fel a Mazda már az idők hajnalán, vagyis a nyolcvanas években, és 1989-ban utcára került az MX-5 első generációja, amelybe a tervezők olyan jól beletaláltak, hogy a mostani csupán a harmadik generáció.
Igaz, ezt a harmadik generációt a közelmúltban felfrissítették, de csak a megszállottak veszik észre az apró változásokat. Viszont az 1,8-as motor fogyasztása 4 százalékkal csökkent és a vázszerkezet 58 százaléka nagy, vagy ultra nagy szilárdságú acélból készül, így tovább javult a torziós és hajlítási merevség, valamint ütközési ellenállás.
És ez a merevség érezhető is, ha a Mátra szerpentinjén kanyargunk fölfelé. Olyan „együtt vagyunk” érzés, mármint együtt vagyunk: a kaszni, a hajtáslánc és én. A tengelyek közötti súlyelosztás a frissítés után is maradt a tökéletes 50-50 százalék, miközben a „grammstratégia” jegyében a precíz japán mérnökök igyekeztek minden alkatrészt a lehető legkönnyebbé alakítani. Így üresen nem egészen 1100 kilós az autó.
Élvezetes futómű, a személyautókénál jobb gyorsulás, kellemes kipufogóhang és tetőkárpitnak az égbolt. Ez az egyik leginkább szeretni való Mazda, ez az MX-5 néhány fő vonzereje. Pedig a kisebbik, a 126 lóerős, 1,8 literes alapmotorhoz is olyan kellemesen hangolt kipufogó jár, amelynek hangja egy kategóriával magasabb élményt nyújt.
Kattintson a galéria megtekintéséhez!
Tengelytáv 2330 mm
Csomagtér 150 l
Abroncs 205/50 R16
Teljesítmény 126/6500 LE/ford.
Nyomaték 167/4500 Nm/ford.
Végsebesség 194 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra 9,6 s
Átlagfogyasztás 7 l
Alapár: forint
Emotion 5 799 900
Challenge 6 399 900A kocsi flexibilitására jellemző, hogy ha megunjuk a bezártságot, egy lámpaváltás alatt akár ötször is lecsukhatjuk a tetőt. Mégpedig fél kézzel. És még csak ki sem kell szállni a kocsiból a tető kinyitásához vagy becsukásához. Az MX-5-höz ugyanakkor levehető kemény tető is kapható. A csomagtartó fedeléig lenyúló hátsó ablak új formájának köszönhetően az új Mazda MX-5 kemény tetős változata egy sportkupéra emlékeztet.
Az 5,7 literes zárható kesztyűtartón felül az utasfülke hátsó falában három tárolóhelyet találunk, az ajtóban elhelyezett palacktartókon kívül két kisebb rekesz van a középkonzol aljában, azonkívül zseb a bal oldali ülés háttámláján. Ezek annál is inkább fontosak, mert a kocsi csomagtartója csupán 150 literes. Aki hurcolkodni akar, vegyen teherautót. De ez más műfaj.
Az MX-5 igen érett konstrukció. Belül is minden részlet átgondoltságról és minőségről árulkodik. Ez nem a szegény emberek számára lebutított kétüléses, hanem olyan modell, amely bebizonyítja: nem kell vagyonokat áldozni egy jó kocsiért.
Tengelytáv 2330 mm
Csomagtér 150 l
Abroncs 205/50 R16
Teljesítmény 126/6500 LE/ford.
Nyomaték 167/4500 Nm/ford.
Végsebesség 194 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra 9,6 s
Átlagfogyasztás 7 l
Alapár: forint
Emotion 5 799 900
Challenge 6 399 900 Mazda MX-5 Soft Top Roadster 1.8 -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.