Az ügyvezető az MTI érdeklődésére elmondta: bár nagyon nehéz bármilyen előrejelzést adni, úgy véli, csak jövőre várható fellendülés a piacon. Hozzátette: sokan már a második fél év végére növekedést várnak, mert úgy gondolják, a pénzügyi szféra ekkorra már kilábal a válságból. Ezzel szemben Poros Gábor azt valószínűsíti, hogy a reálszférában még nem lesz számottevő növekedés az idén, ami meghatározza a hardver piac teljesítményét is. Poros Gábor elmondta: azoknak a projekteknek, amelyekről az év elején még azt gondolták, hamarosan elindulnak, több mint a felét megszüntették vagy a megvalósításukat későbbi időpontra tolták ki a cégek. Az ügyvezető szerint ugyanakkor ezen a területen sem állt le a vásárlás: most a vállalatok azokat a megoldásokat keresik, amelyek a meglévő eszközeik hatékonyabb kihasználását támogatják. Előtérbe került az energiatakarékosság is, azaz minden olyan megoldás, ami költségeket csökkent - tette hozzá. Poros Gábor úgy látja: a vállalatok most sokkal nyitottabbak az új megoldásokra, és komolyabban elgondolkodnak azon, hogy megvásároljanak egy energiatakarékos megoldást.
A hordozható gépek piacáról Poros Gábor kifejtette: a második negyedévben már a notebook-ok és a netbook-ok eladása terén is jobban érezte a Fujitsu a visszaesést, ami az év hátralévő részében elérheti a 30 százalékot is. Hozzátette: a nagy, lakosságot kiszolgáló áruházláncok is csak komoly küzdelem árán tudnak a korábbinál jóval kevesebb gépet eladni.
A magyar piacon az előrejelzések szerint az idén 280-300 ezer hordozható gépet adnak el, szemben a tavalyi mintegy 400 ezerrel.
Poros Gábor kiemelte: a magyar vállalat az első félévben a Fujitsu átlaga fölött teljesített, s reményei szerint ez így lesz a második félévben is.
Ugyanakkor a piac nagyon nehezen mérhető fel, mert a vállalatok csupán egy-két hónapra terveznek, csak olyan beruházásokat hajtanak végre, amelyek belátható időn, például fél éven belül hasznot hoznak - fűzte hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.