Az elmúlt év azonos időszakában a vállalat eredménye még 52,8 milliárd jenre (400 millió euró) rúgott.
Az április-június időszakban világszerte 22,8 százalékkal kevesebb, 723 ezer járművet értékesített a márka, és árbevétele 35,5 százalékkal 1514,8 milliárd jenre (11,42 milliárd euró) csökkent.
Amíg az Egyesült Államokban 31, Európában 24,6, Japánban pedig 21,6 százalékkal csökkent ez eladási darabszám, addig Kínában 9,3 százalékkal 145 ezerre emelkedett a Nissan járművek negyedéves értékesítése.
Eddig több japán autógyártó jelentett veszteséget a negyedévre. A legjobban a Mitsubishi termelése csökkent, 47,8 százalékkal, a legkevésbé a Suzukié, 18,3 százalékkal. A Suzuki júniusban 182 662 járművet gyártott. Japánban 71 737 járműve készült el, 35 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt, külföldön 110 925 járművet gyártott, 2,0 százalékkal kevesebbet a tavaly júniusinál.
A Toyota eladásai az év első felében 26 százalékkal csökkentek. A januártól júniusig terjedő időszakban a Toyota 3,56 millió autót értékesített, míg a GM mindössze 3,55 milliót. Az Észak-amerikai kontinens gyengülő keresletét a Csendes-óceáni-ázsiai térség országaiban jelentkező növekvő igény ellensúlyozta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.