2009 első hat hónapjában 83 ezer négyzetméter kiskereskedelmi egységet adtak át hazánkban – köztük jelentős mennyiségű strip mall típusú ingatlant –, amellyel a modern kiskereskedelmi állomány 1,77 millió négyzetméter-re nőtt június végére.
Maksay Éanna, a DTZ piacelemzője szerint „Több mint 300 ezer négyzetméter kiskereskedelmi ingatlan átadás várható az idei évre, mégis úgy vélem, hogy lesznek olyan fejlesztések, amelyek átcsúsznak 2010-re. Míg a tavalyi évben a vidéki fejlesztések voltak a meghatározóak, addig 2009 ismét Budapest éve lehet. Ugyan az első félévben az ingatlanok jelentős részét vidéken adták át, Karácsonyig összesen 100 ezer négyzetméter budapesti kiskereskedelmi egységet vehet birtokba a vásárlóközönség.”
Több márka is nyilvánosságra hozta terjeszkedési szándékát, bizonyítva, hogy az új fejlesztések a keresletre is élénkítően hatnak. Például az Alleeban nyit majd üzletet a Magyarországon elsőként megjelenő van Graaf (a Peek&Cloppenburg csoport tagja), és a Motivi is, amely hazánkban eddig csak Debrecent volt jelen. De nem csak a bevásárlóközpontokat érintik a terjeszkedések: júliusban az Armanival bővült az Andrássy út luxus-kínálata, az olasz Gruppo Coin pedig két márkát is hoz a Váci utca közelében található impozáns Palazzo Dorottyába.
Ha a közép- és kelet-európai régiót vizsgáljuk, megállapíthatjuk, hogy Budapesten, Bukarestben és Varsóban viszonylag egységesen a prémium bevásárlóközpontok bérleti díjai 10 százalékkal alacsonyabbak, mint a high-street típusú ingatlanoké. Egyedül Prágában tapasztalható ettől jelentősen eltérő trend, ahol az utóbbi típusba tartozó kiskereskedelmi egységek átlagosan 170 eurós négyzetméterenkénti havi bérleti díjai 50 százalékkal haladják meg a bevásárlóközpontok árait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.