BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy 15 éves fiú írása megrázta a médiát

A Morgan Stanley egy 15 éves londoni tanulót kért fel arra: írjon elemzést barátai médiafogyasztási szokásairól. Az írás óriási vihart kavart a szakértők körében, akik telefonokkal és e-mailekkel árasztották el a céget.

A befektetők és cégvezetők nem véletlenül rohamozták meg a Morgan Stanley-t. Az iskolás fiú (Matthew Robson) médiaelemzése mélyenszántó és lényegretörő, olyannyira, hogy a Financial Times címlapjára is felkerült – írja a Guardian.

Az elemzés szerint bár a fiatalok szívesen használják ki a közösségi portálok, például a Twitter és a Facebook előnyeit, nem hajlandóak fizetni érte. A diák úgy véli, a tinédzserek ugyan feliratkoznak a Twitterre, de nem frissítik azt, mert rájönnek, hogy ez kreditbe kerül, azt pedig inkább a barátaikkal történő kapcsolattartásra használják fel. Egy idő után tehát leszoknak a közösségi portálról.

Az elemzés megerősítette a feltételezést a hagyományos média szerepének csökkenéséről. A londoni diák egy olyan kortársáról sem tud, aki rendszeresen újságot olvasna. Emellett – áll az elemzésben – a fiatalok idegesítőnek és fölöslegesnek tartják a weboldalakon látható agresszív reklámokat, ezért inkább olyan portálokat választanak, amelyek nem tartalmaznak ilyeneket. Emellett viszont szívesen töltenek le illegálisan zenéket és szinte soha nem vásárolnak CD-t.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.