Eszerint a teljesen átgondolatlan és teljesíthetetlen budapesti behajtási szabályok betartatását egy 32 fős közterület-felügyeleti különítmény fogja ellenőrizni, ugyanis a Parking Kft. adatai szerint júniusban a Budapest területére behajtó fuvarozók mindössze egyharmada rendelkezett érvényes engedéllyel. A 32 ember ellenőrzi majd, hogy a fuvarozók, - akik nem öncélúan járják Budapest utcáit – befizették-e azt a meghatározott díjat amiből sajnos a márciusi bevezetés óta még egy P+R alapkőletételre sem futotta.
A NiT Hungary szerint a jogalkotók ismét az egyszerűbb utat választották: szankcionálnak ahelyett, hogy megteremtenék az engedélyek kiváltásának egyszerűbb, teljesíthető lehetőségét. Az egyedi engedélyezésre kitalált és ennek alárendelve „működtetett” rendszer ugyanis nem tudja elérni kitűzött célját, mert túlbürokratizált és hosszadalmas.
A rendszer működtetésére nincs kialakítva megfelelő technika és apparátus, nem kompatibilis a logisztika és szállítmányozás elveivel és több évtizedes gyakorlatával. A városszerkezet és termelési-ellátási hálózat sajátosságai miatt a rendszer nem tud megfelelő környezetkímélő alternatívát nyújtani a közúti teherfuvarozásra, és legfőképpen: a fővárosnak változatlanul nincs elfogadható városfejlesztési koncepciója, melyben érvényesülnek a környezet- és közútvédelem szempontjai.
A teherfuvarozást ismét „fejőstehénnek” tekintő jogalkotók - fogalmaznak a nyílt levélben - és közvéleményt a kamionosok ellen hangolók figyelmen kívül. A fuvarozók azt kérik, hogy a pénzbehajtás helyett olyan engedélyezési rendszert kínáljanak nekik, amely a működésük ellehetetlenítése nélkül tesz eleget a környezetvédelem kívánalmainak, vagy haladéktalanul készüljön az eddigi szakmai érveik figyelembevételével célszerű, szakszerű és végrehajtható rendelet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.