Az MG Rovert korábban éveken át vezető négy menedzser: John Towers, Nick Stephenson, John Edwards és Peter Beale ma egy dossziét adtak közre, amely szerint egyértelműen a jelenlegi brit miniszterelnök okolható az autógyár végéért. Eszerint az akkori miniszterelnök, Tony Blair megmentette volna a Rovert, de pénzügyminisztere, Gordon Brown tanácsára ezzel ellentétesen döntött – írja a Times Online.
Az MG Rover 2005-ös bezárást követően 6 ezer gyári munkás és további mintegy 9 ezer beszállító és forgalmazó veszítette el állását. A cég bedőlés már a kezdetektől politikai kérdéssé vált, az akkor megkezdett és azóta is tartó vizsgálat eredményeit a mai napig nem adták közre. A dokumentumost a múlt héten kapta meg Lord Mandelson, aki tegnap közölte, hogy továbbküldte azt az SFO-nak. A négy volt Rover-vezér szerint nehéz elképzelni, hogy a vizsgálat objektív lesz, hiszen azt a Közlekedési Minisztérium felügyeli.
A négy vezér 2005-ben 10 millió fontért vásárolta meg a Rovert a BMW-től. A Rover bukásához közeledve a menedzserek állítólag manipuláltak a részvényekkel és évente 430 ezer fontos (138 millió forint) fizetést vittek haza 730 ezer fontos (235 millió forint) nyugdíjjárulék mellett.
A most közzétette nyilatkozatban a négy cégvezető hazugsággal, kiszivárogtatással vádolja a brit kormányt, hozzátéve, hogy a Rover gyengélkedésekor megígért 120 millió fontos áthidaló kölcsön "hirtelen és titokzatosan" eltűnt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.