Az új metróvonal járműtelepének megépítésére tavaly nyáron kiírt tendert nyílt közbeszerzési eljárás keretében a Swietelsky Magyarország Kft. nyerte meg öt cég közül. A 11,5 milliárdos szerződés megkötésére ez év áprilisában került sor.
Az előkészítő munkálatokat követően, a jogerős építési engedély birtokában most a tényleges kivitelezés is megkezdődhet az Andor utca - Etele tér - Borszéki utca által határolt több mint 6 hektáros terülten. A járműtelep építményeinek összterülete megközelíti majd a 20.000 m2-t.
A szerződés szerinti kivitelezési idő 107 hét, azaz a tervek szerint 2011. júniusára készül el a teljes járműtelep, melynek járműtároló csarnoka várhatóan már 2010. végén helyet adhat a 4-es vonalra kerülő új Alstom szerelvényeknek.
Az 1.500 m2-es pályafenntartási épület mellett az 5.000 m2-en elterülő központi épület földszintjén kapnak majd helyet a javító műhelyek, a 8 emeletes toronyház 900 m2-es szintjein pedig a diszpécserek fogják irányítani a teljes 4-es metróvonal forgalmát. A járműtároló épület a legnagyobb a maga 11.000 m2-es alapterületével.
Ez összesen 100 metrókocsi befogadására lesz alkalmas, amely kapacitás később lehetővé teszi majd a Bosnyák térig tervezett második, illetve a budaörsi virágpiacig tervezett harmadik szakasz szerelvényeinek kiszolgálását is. A járműtelep felszereltsége a teljesen automatikus - vezető nélküli - metróhoz illeszkedik, azaz a járművek telepen belüli mozgatását is a számítógépes vonatbefolyásolási rendszer fogja végezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.