BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már jégkrémből is diszkontot vásárolunk

A jégkrém forgalma meghaladta a 17 milliárd forintot a szervezett kiskereskedelemben, 2008 július-2009 júniusban. Ennek több mint egyharmada jut a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulzus jégkrémekre. Közel kétharmad pedig a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részaránya. Többek között erről tájékoztatnak a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb adatai.

Mennyiségben – összesen - mintegy 23 millió liter hideg édességet adtak el a boltokban, a legutóbbi év során, 3 százalékkal kevesebbet, mint azt megelőzően. Értékben a piac 2 százalékkal bővült 2008 július-2009 júniusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva.

Az impulzus jégkrémek idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest. Amíg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1 114 forintot regisztrált a Nielsen most júniusban, addig múlt év júniusban 1 301-et, tavalyelőtt pedig 1 221-et. Ugyanakkor az otthon fogyasztott nagy kiszerelésű termékeknél 603-ról 609 forintra változott a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár, literenként.

A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzlettípus. Az impulzus jégkrém 63 százalékát ebben a csatornában vásárolták az emberek, ahogyan egy évvel korábban is. Az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél pedig 53 százalék a 401-2 500 négyzetméteres üzletek részaránya. Itt 3 százalékpontos emelkedést mutatnak az adatok. 

A 401-2 500 négyzetméteres csatorna vezető szerepének egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: Idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.

Az impulzus jégkrémek forgalmazásából jelentős rész jut a kisebb, hagyományos élelmiszer-üzletekre. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 15, az 51-200 négyzetméteresek 14 százalékkal részesednek a mennyiségi eladásokból. A mutatók nem változtak, egyik évről a másikra. A nagy kiszerelésű jégkrémeknél viszont magas, 29 százalék a hipermarketek részaránya, az összes megvásárolt mennyiségből.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.