Mennyiségben – összesen - mintegy 23 millió liter hideg édességet adtak el a boltokban, a legutóbbi év során, 3 százalékkal kevesebbet, mint azt megelőzően. Értékben a piac 2 százalékkal bővült 2008 július-2009 júniusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva.
Az impulzus jégkrémek idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest. Amíg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1 114 forintot regisztrált a Nielsen most júniusban, addig múlt év júniusban 1 301-et, tavalyelőtt pedig 1 221-et. Ugyanakkor az otthon fogyasztott nagy kiszerelésű termékeknél 603-ról 609 forintra változott a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár, literenként.
A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzlettípus. Az impulzus jégkrém 63 százalékát ebben a csatornában vásárolták az emberek, ahogyan egy évvel korábban is. Az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél pedig 53 százalék a 401-2 500 négyzetméteres üzletek részaránya. Itt 3 százalékpontos emelkedést mutatnak az adatok.
A 401-2 500 négyzetméteres csatorna vezető szerepének egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: Idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.
Az impulzus jégkrémek forgalmazásából jelentős rész jut a kisebb, hagyományos élelmiszer-üzletekre. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 15, az 51-200 négyzetméteresek 14 százalékkal részesednek a mennyiségi eladásokból. A mutatók nem változtak, egyik évről a másikra. A nagy kiszerelésű jégkrémeknél viszont magas, 29 százalék a hipermarketek részaránya, az összes megvásárolt mennyiségből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.