A körút pesti, 5,2 kilométeres szakaszát 1994 és 1997 között egyszer már rendbe hozatták, akkori áron ötmilliárd forintért. Három évre rá Budán is folytatódott a munka, a BKV akkor 1,3 milliárdot költött a sínek cseréjére (a Moszkva tér és a Margit híd hídfője között).
Legutóbb három éve zajlottak felújítási munkák itt, akkor azonban a sínekhez nem nyúltak, a Combinók érkezése miatt építették át a peronokat és a felsővezeték-rendszert.
Szilágyi Károly szóvivő a Népszabadságnak azt mondta: az érintett szakasz hét csomópontján az elmúlt évtizedben lezajlott felújítások ellenére annyira elhasználódtak a 9-15 éve lerakott sínek, hogy elengedhetetlen a rekonstrukció, a Tátra utca és a Jászai Mari tér között pedig teljes pályaszerkezeti átépítés lesz.
A húsznapos vágányzárat követően, a Margit híd 2010 őszéig tartó forgalomkorlátozással járó munkálatai alatt közlekednek majd a nagykörúti villamosok, kivéve azt az időt, amíg az ideiglenes sínpályát ki nem építik.
A mostani felújítás alatt a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között pótlóbuszok járnak majd. Az eredeti tervekkel ellentétben nem légkondicionált Volvók, mert azok nem fértek volna el a sínpályán, hanem 280-as, csuklós Ikarusok. Utóbbiakban nincs klíma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.