BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Optimisták az internetes portálok

A reklámpiac visszaesése érzékenyen érintette az internetes portálokat, hosszú távon ugyanakkor növekedésre számítanak mind az elemzők, mind maguk a piaci szereplők.

Pozitív jel az interneten keresztül történő vásárlások élénkülése és a portálok látogatottságának emelkedése.

A Yahoo! második negyedéves eredménye alulmúlta a tavalyi referencia-időszakét (1,573 milliárd dollár lett, amely 13 százalékos csökkenést jelent), ez elsősorban a reklámpiac gyengélkedésének volt köszönhető.

Ennek ellenére az internetes cég növelte kiadásait, újabb mérnököket és marketingszakembereket vettek fel, szemben az elmúlt hónapok leépítéseivel. Tim Morse, a cég pénzügyi vezetője a Reutersnak elmondta: a hosszú távú profit maximalizálására törekednek, de a jelenlegi gazdasági környezetben sok olyan tényező van, amelyet nem tudnak kontrollálni. A Yahoo! jelenleg a második legnagyobb internetes kereső a piaci részesedést tekintve.

A cég a pénzügyi eredmény közlésének napján a honlap jelentős átszerkesztését is bejelentette. Az új weblap nagyobb hangsúlyt fektet a közösségi oldalakkal való együttműködésre, a felhasználók Facebook- és Twitter-profiljaikat innen tudják majd kezelni, de kedvenc oldalaikból is összeállíthatnak egyfajta ajánlót. Ezzel próbálják növelni az oldal látogatottságát, de az elemzők szerint a Yahoo!-nak a Microsoft új keresőjével, a Binggel kellene együttműködnie, ha fel akarja venni a versenyt a piacvezető Google-lel.

További részletek a holnapi Világgazdaságban!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.