Jó lóra tesz, aki az online közösségi médiát (is) használja reklámtevékenységre – állítja egy amerikai piackutatás frissen publikált eredménye. A Wetpaint webfejlesztő és az Altimeter üzleti tanácsadó társaság által készített anyag fő megállapítása, hogy azok a cégek, amelyeknek a marketingstratégiájában hangsúlyos szerepet kapnak a közösségi oldalak, a blogok, a fórumok, szignifikánsan jobb pénzügyi-gazdálkodási eredményeket érnek el, mint az említett site-okra kevésbé építő, azokat figyelmen kívül hagyó vagy egyenesen kerülő vállalatok.
A Wetpaint és az Altimeter a Business Week üzleti magazin és az Interbrand tanácsadó cég 2008-as globális top 100-as márkarangsorát (a lista a világ száz legértékesebb brandjét rendezi sorrendbe) használta fel a kutatáshoz. Azt nézték, hogy az ott szereplő márkák cégei milyen intenzitással vesznek részt a közösségi média életében, mennyire használják ki a jelenlétükből fakadó lehetőségeket. A cégeket ez alapján rangsorolták (az első helyre került vállalat 127 pontot kapott, a lista végén kullogó cég viszont mindössze egyet), majd statisztikai módszerekkel összevetették a „közösségimédia-affinitást” a pénzügyi-gazdálkodási eredményekkel.
A korrelációk magukért beszélnek: míg a legnagyobb „közösségimédia-affinitású” társaságok 18 százalékkal növelték tavaly az árbevételüket, a legkevésbé lelkesek 6 százalékos csökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni. Hasonló összefüggések bontakoztak ki a „közösségimédia-affinitás” és a bruttó, illetve a nettó árrés alakulásának összehasonlításakor is.
A kutatás ugyanakkor nem győzi hangsúlyozni, hogy az összefüggést ugyan szignifikáns korreláció támasztja alá, ám az ok-okozati viszony nem bizonyítható. Vagyis elképzelhető – bár ezt az anyag nem tartja valószínűnek –, hogy emögött egy harmadik tényező áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.