Tisztességtelenül akciózott-e a Coop Hungary? Valóban a tavasz legsikeresebb fogyókúráját kínálta menüivel a Gastroyal? Ezt is vizsgálja a napokban indított eljárásaiban a Gazdasági Versenyhivatal.
A Coop azzal érdemelte ki a versenyhatóság figyelmét, hogy tavaly novembertől ez év áprilisáig nemigen tartotta be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit. A kiadványaiban meghirdetett termékeket egyáltalán nem forgalmazták az üzletei, vagy nem készültek fel elegendő kedvezményes áruval, illetve megesett, hogy nem a reklámozott áron értékesítették azokat.
A GVH több hasonló ügyet vizsgál, például a Penny Market születésnapi akcióját. Már korábban nyomatékosan felhívta a figyelmet arra, hogy az üzletek jogsértést követnek el, ha a meghirdetett időszakban nem gondoskodnak elegendő termékről.
A versenyhatóság észrevételei szerint kifogásolható módon akciózott az Unilever is, mivel olyan árra nyújtott kedvezményt, amelyet az akciót megelőzően nem is alkalmazott. A vizsgálat kideríti, valóban így történt-e.
A Gastroyal ugyancsak megsérthette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. Kérdés, tudja-e igazolni, hogy ételsora „fogyaszt, lúgosít, méregtelenít”, illetve helye van „minden idők legjobb nyolc fogyókúrája” között. A versenytanács számos határozatában kifejtette, hogy a reklámokban közölt állításnak valósnak kell lennie, és csínján kell bánni a felsőfokú jelzők használatával. A napokban például az Avon Kft.-t bírságolta meg 40 millió forintra, mert bizonyos termékeinek gyorsan szépítő, fiatalító hatásait nem tudta alátámasztani.
Az üzleti partnereket is átverhetik - erről további részleteket itt olvashat
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.