BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tényleg fogyaszt, lúgosít, méregtelenít? Sorra bünteti a cégeket a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal elé egyre több, a fogyasztókat érintő ügy kerül – tavaly 1500 panasz volt

Tisztességtelenül akciózott-e a Coop Hungary? Valóban a tavasz legsikeresebb fogyókúráját kínálta menüivel a Gastroyal? Ezt is vizsgálja a napokban indított eljárásaiban a Gazdasági Versenyhivatal.

A Coop azzal érdemelte ki a versenyhatóság figyelmét, hogy tavaly novembertől ez év áprilisáig nemigen tartotta be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit. A kiadványaiban meghirdetett termékeket egyáltalán nem forgalmazták az üzletei, vagy nem készültek fel elegendő kedvezményes áruval, illetve megesett, hogy nem a reklámozott áron értékesítették azokat.

A GVH több hasonló ügyet vizsgál, például a Penny Market születésnapi akcióját. Már korábban nyomatékosan felhívta a figyelmet arra, hogy az üzletek jogsértést követnek el, ha a meghirdetett időszakban nem gondoskodnak elegendő termékről.

A versenyhatóság észrevételei szerint kifogásolható módon akciózott az Unilever is, mivel olyan árra nyújtott kedvezményt, amelyet az akciót megelőzően nem is alkalmazott. A vizsgálat kideríti, valóban így történt-e.

A Gastroyal ugyancsak megsérthette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. Kérdés, tudja-e igazolni, hogy ételsora „fogyaszt, lúgosít, méregtelenít”, illetve helye van „minden idők legjobb nyolc fogyókúrája” között. A versenytanács számos határozatában kifejtette, hogy a reklámokban közölt állításnak valósnak kell lennie, és csínján kell bánni a felsőfokú jelzők használatával. A napokban például az Avon Kft.-t bírságolta meg 40 millió forintra, mert bizonyos termékeinek gyorsan szépítő, fiatalító hatásait nem tudta alátámasztani.

Az üzleti partnereket is átverhetik - erről további részleteket itt olvashat

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.